Monday, November 15, 2021

Nenek Dah Rindu


Gambar masa dekat Kuantan hari tu. Tengok gambar ni buat aku teringat pula dekat mak abah dekat sana. Mak pun dah beberapa kali bagitau yang dia dah mula rindukan cucu-cucu dia ni.
Jangan kata nenek, omak ni pun dah rindu dengan nenek dan tokwan budak-budak ni sebenarnya. Namun apalah daya, perlu bekerja, anak-anak pun sekolah. Namun jauh di sudut hati ni, berdoa setiap masa agar peluang untuk balik ke sana cepat-cepat sampai.


Moga ada rezeki lagi untuk balik, paling tidak insyaallah awal tahun depan, tapi kalau boleh nak balik bulan 12 ni. Harap-harap ada peluang untuk balik bulan 12 ni. Doakan tau! Dan salam Isnin buat semua, semoga terus ceria menghadapi hari-hari mendatang 💓

+++

10 comments:

  1. amiinn.. semoga dapat pulang ke kg seawal yang mungkin

    ReplyDelete
  2. salam isnin..good morning. alahai, cedih plak baca...nanti cuti2 balik kg lagi yer

    ReplyDelete
  3. kami yang baru balik kg ni pun rasa tak puas kejap sangat balik kampung... atok nenek la paling seronok bila cucu-cucu balik kampung, semua diikutkan di layan apa diminta

    ReplyDelete
  4. nenek pasti rindu cucu2 lama tk jmpa kan

    ReplyDelete
  5. Cukup sekejap balik kampung mana nak puas, kan. Kalau boleh nak balik setiap minggu bila dah boleh rentas negeri ni. Tapi itulah bila dah rentas negeri ni ada komitmen yang perlu dilunaskan pulak. Semoga ada rezeki kita balik kampung lagi. Aaminn...

    ReplyDelete
  6. aaminn
    insyaAllah bln 12 blh blk lg
    seronoknya dpt jumpa nenek

    ReplyDelete
  7. Sementara kita bole balik ni, ajummm moh ler kita balik jumpa nenek hehe lepas rindu :)

    ReplyDelete
  8. Nak merasa ada cucu comel..sayang nenek atuk ya..hehehe

    ReplyDelete
  9. ajaklah nenek & tokwan duduk somban seminggu dua

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot