Rindu

Assalamualaikum wbt

Kenangan ketika di Kuantan beberapa minggu lepas

Malam ni adalah malam keenam amir tidur di wad. SR punya giliran pula menemani amir malam ni. Malam semalam, SR tidur bertiga sahaja dengan ayu dan adam di rumah. Terasa kosong sahaja ruang tamu rumah kami. Syahdu pula SR rasa malam tadi. 

Dah hampir seminggu kami tak tidur berlonggok bersama-sama lima beranak di ruang tamu rumah, sejak amir warded. Rindu nak pillow talk dengan zaimi sebelum tidur. Haha!

Itulah kita manusia. Bila tengah ada, rasa macam tak ada apa. Bila terpisah seketika macam ni, rasa koyak sangat hati.

Rasa sangat tak lengkap rumah tu tanpa zaimi dan amir. Ayu dan adam pun dah mula rasa rindu pada amir. Kejap-kejap asyik sebut nama amir. 

Mudah-mudahan esok amir dapat balik ke rumah dah. Amiinn...

Post a Comment

7 Comments

  1. lama juga Amir warded ye, x pe la biar betul2 sihat baru balik and hopefully soon.. in sya Allah... be strong yer SR...mama kena kuat utk jaga anak. balik nanti leh rest & lepas kan rindu...

    ReplyDelete
  2. Moga Amir cepat sihat ya, dapat balik rumah

    ReplyDelete
  3. syafakallah amir semoga cepat2 dapat berjumpa ye

    ReplyDelete
  4. insya'Allah mudah-mudahan nanti boleh lepaskan rindu dan berkumpul ramai-ramai semula bila amir da sembuh...ameen

    ReplyDelete
  5. GWS buat amir ya, ye bila takde tu mesti lah rindu... nnti dia dh balik pelik cium puas2

    ReplyDelete
  6. Semoga Amir diberikan kesembuhan.. Aamiin..

    ReplyDelete
  7. Ada hikmah kan..bila jadi macam ni kita akan belajar menghargai..dan bonding antara familyjadi rapat sanagt2

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.