Jana Wang Melalui Kandungan Yang Betul Dengan Google AdSense

 


Terdapat banyak cara untuk membuat pengiklanan wang. Jika anda ingin menjana wang dengan Google, kami cadangkan anda mencuba AdSense untuk laman web anda. Inilah yang anda perlu tahu untuk bermula. 


Adakah anda tahu bahawa terdapat pelbagai cara untuk menjana wang dengan Google AdSense? Mungkin ada peluang yang anda terlepas untuk menjana wang dengan Google? Jika anda ingin memaksimumkan keuntungan Google AdSense anda, maka pastikan anda melihat cara berikut untuk menjana wang dengan AdSense.


1. Terbitkan jenis tapak web yang sesuai untuk Google AdSense.

Jenis tapak tertentu berprestasi lebih baik daripada yang lain dalam hal menjana pendapatan Google AdSense. Dua perkara yang anda perlukan untuk menjana wang dengan AdSense ialah kandungan yang hebat dan banyak trafik.



Dari segi kandungan, terdapat dua jenis kandungan. Terdapat kandungan yang menarik orang baharu ke tapak anda setiap hari, dan terdapat kandungan yang membawa pelawat kembali setiap hari. Sebaik-baiknya, anda ingin mempunyai keseimbangan yang baik dari kedua-duanya. Dengan cara itu anda sentiasa membawa masuk trafik baharu dan memastikan sebahagian besar trafik baharu itu menjadi pelawat setia.

Tapak yang sesuai untuk kandungan yang menarik pelawat baharu dan berulang termasuk yang berikut:

  • Laman blog
  •  Laman berita
  •  Forum dan papan perbincangan
  •  Rangkaian sosial khusus
  •  Alat dalam talian percuma

Walaupun ini bukan satu-satunya jenis tapak web yang boleh anda bina, ia adalah yang paling mudah untuk diisi dengan maklumat berharga, memasarkan dan menemui reka letak yang menggalakkan pengguna mengklik pada iklan Google AdSense anda.


2. Mula menjana wang di YouTube menggunakan Google AdSense.


Google AdSense tersedia kepada sesiapa sahaja yang bukan sahaja menyediakan kandungan berasaskan teks atau menggunakan sumber web percuma. Jika video adalah kegemaran anda, cuba muat naik yang asli ke YouTube melalui akaun YouTube anda sendiri.

Setelah saluran anda tersedia dan berjalan, anda boleh menyemak imbas cirinya dan mendayakan pengewangan. Ini akan menunjukkan kepada anda cara melakukannya supaya anda boleh mengewangkan video anda dengan menyambungkan saluran YouTube anda ke akaun AdSense anda. 

Memilih video yang ingin diwangkan dan jenis iklan yang dipaparkan kepada penonton video anda boleh dilakukan selepas memautkan saluran YouTube anda ke akaun AdSense anda. Hanya pergi ke  Video Manager anda, semak video yang ingin anda wangkan dan pilih tetapan iklan untuk video tertentu itu.


SUMBER

Post a Comment

5 Comments

  1. byk kena belajar pasal google adsense ni.. tq for info....

    ReplyDelete
  2. betul.peluang sangat besar kalau pandai jana wang dengan Adsense sebab kita dibayar dalam USD.Blogger paling mudah kan.Yang penting tulis content yang berkualiti, mesti traffic masuk ke blog dengan banyak :)

    ReplyDelete
  3. adsanse akak tak jadi, entah camne entah malas nk pikir hahahha

    ReplyDelete
  4. tak pernah tahu pon haha..sebab buat blog semata2 nk simpan cerita suka duka hihihi..n suka menulis.dulu2 la skrg xrajin mana dah..tapi still xtinggal dunia blog..

    ReplyDelete
  5. Target nak keluarkan income GA tahun ni.. entah berjaya ke x

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.