Beli Ulam Dengan Nenek


SR dan ayu ikut emak SR pergi cari dan beli ulam-ulaman untuk kenduri akikah anak adik SR di salah satu pasar segar di Beserah, Kuantan.

Banyak juga pilihan, kami beli salad, ulam raja, kacang botor, dan yang paling SR suka adalah timun yang bersaiz kecil, hanya sebesar jari.

Krup krup masa makan!

Selain tu, kami beli juga buah oren dan tembikai, juga untuk kenduri. 

Alhamdulillah selesai dah kenduri sebenarnya, kecil-kecilan. Tapi gulai kambingnya sedap ya amat.

Busy benar SR kan? 

Haha!

Nantilah SR buat post panjang sikit. Insyaallah. Take care semua!

Post a Comment

13 Comments

  1. seronoknya pasar ni ada banyak ulam

    ReplyDelete
  2. Seronok la Ayu jenjalan dengan nenek ye...

    ReplyDelete
  3. Bagus. Mesti banyak ilmu yang nenek kongsi tu.

    ReplyDelete
  4. Bolehlah Ayu belajar dgn nenek tentang ulam-ulaman ye :)

    ReplyDelete
  5. Ni pasar Beserah tu ke? Sy suka singgah sini beli ketupat palas ngan makcik berdua tu cuma pergi hari tu jer tak sempat nak singgah.

    ReplyDelete
  6. banyaknye sayur mayur... menghijau..

    ReplyDelete
  7. Cuya tak reti makan ulam2.. hehe

    ReplyDelete
  8. uncle pun suka ratah timun! gimifai!

    ReplyDelete
  9. Timun pendek-pendek tu memang sedap.

    ReplyDelete
  10. Suka ulam.....boleh awet muda la makan ulam-ulaman ni. Untung ada nenek....

    ReplyDelete
  11. Seronok kalau pergi tempat sayur ni. Geram tengok sayur dan ulaman yang segar. Rasa macam semua nak ambil. Seronoklah Ayu dapat ikut nenek cari ulam. Boleh kenal kenal sayur juga. hihi...

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.