Pages

Search This Blog

Showing posts with label Najib Razak. Show all posts
Showing posts with label Najib Razak. Show all posts

Friday, February 15, 2013

CUEPACS: Senyum Penjawat Awam 2013

Pada 2013 ini, Cuepacs (Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam) berkata bahawa para penjawat awam akan banyakkan senyum.

Hah? Kenapa? Nak naik gaji kah?
Nak dapat bonus kah?
Elaun bertambah kah?


Oh tidak.. Cuepacs mahu pekerja kerajaan senyum. Maksudnya, banyakkan senyum ketika bekerja, baru nampak berkaliber dan ceria!



Tapi memang, budaya senyum macam payah juga nak diterapkan. Kadang-kadang tu, kita naik menyampah terutama dengan pekerja kat kaunter. Muka masam mengalahkan apa je. Tapi kita tak tau, mungkin dia penat? Kot?

Jadi, aku yang termasuk dalam golongan penjawat awam ni pun, perlulah jugak ringan-ringankan otot pipi untuk senyum. Tapi kalau penat sangat maaflah ye.. Hehee..

Oh, nak baca artikel pasal penjawat awam senyum tu? Klik SINI.

Antara quote dalam artikel tu berbunyi:

"Kalau boleh pagi-pagi datang kerja jangan bawa masalah peribadi datang ke pejabat. Sebagai pekerja berkaliber kita mesti tunjukkan semangat dengan penuh keceriaan. Kita kena fikir semua orang ada masalah dan kalau kita bawa 'mood' ceria ke tempat kerja, produktiviti kerja pun meningkat," - Datuk Omar Osman, Presiden Cuepacs.

Tapi, kat bawah artikel tu ada orang yang komen. Bermakna jugak komen dia tu. Pendapat masing-masing ;)




Jadi, bekojolah kito sekueknyo.. Senyum, tak perlu kata apa-apa.. hua3..


Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.