Pages

Search This Blog

Showing posts with label Universiti Teknologi MARA. Show all posts
Showing posts with label Universiti Teknologi MARA. Show all posts

Wednesday, September 11, 2013

Rabu Resepi | Murtabak Maggie





Hi korang!

Ini actually bukan resepi dari emak aku, tapi resepi yang adik aku Nana dapat masa dia tolong kelab usahawan uitm negeri sembilan berniaga benda ni.

Benda apa? Murtabak megi lah!

Senang sangat kot buatnya.

Bahan-bahan:

Mee segera (ikut berapa banyak nak buat)
Telur (1 biji untuk 1 paket)
Daging cincang
Bawang (Ricih)


Cara-cara membuat:

Mula2 rebus dulu mee segera tu tanpa letak perencah dia.
Agak2 dah kembang, tos kan.



Gaul mee yang dah tos tu dengan perencah mee segera tu, bawang dan telur serta daging cincang tu.

Panaskan minyak, cedok mee yang dah gaul tadi agak2 ikut saiz nak besar mana, goreng macam telur dadar.




Siap!

Nak sedap, makan dengan mayonis dan sos cili.

Cer try buat. Nak lagi sedap, guna Mee Sedap @ Cintan.

Sah sah Ramadhan next year korang plak boleh berniaga kat Bazaar Ramadhan.

:D

Wednesday, July 31, 2013

TAWARAN BIASISWA TENAGA PENGAJAR MUDA (TPM) UiTM 2014



 UiTM mempelawa Bumiputera Warganegara Malaysia yang dinamis dan ingin membina kerjaya dalam bidang pengajaran dan penyelidikan serta mempunyai kelayakan yang diperlukan untuk memohon biasiswa di bawah Skim Tenaga Pengajar Muda (TPM) Universiti Teknologi MARA Tahun 2014 bagi mengikuti kursus-kursus Ijazah Kedoktoran dan Ijazah Sarjana dalam bidang-bidang pengajian sepertimana yang telah ditetapkan oleh Jawatankuasa Latihan & Pembangunan Staf (Induk) UiTM.

CARA-CARA MEMOHON

Calon-calon adalah diminta untuk mengisi borang permohonan Tenaga Pengajar Muda (TPM) secara atas talian melalui laman web UiTM

TEMPOH IKLAN

Iklan akan dibuka dari 01 Ogos 2013 hingga 21 Ogos 2013.

SYARAT

Syarat-syarat kelayakan memohon adalah seperti yang diiklankan.

Sebarang permohonan yang dibuat TANPA mengisi borang TPM secara atas talian TIDAK AKAN DIPROSES.


P/S: ni aku tolong iklankan aje ni.. ada apa-apa hubungi UiTM sendiri ye.. pada yang sedang mencari peluang sambung pelajaran atau yang tengah mencari kerja kosong, bolehlah cuba untuk memohon ye.. 

p/s/s: Pengumuman baru, tarikh iklan TPM UiTM ni ditunda buat seketika ke tarikh yang akan diberitahu kemudian.. Tungguuu.. 


p/s/s/s: UPDATE 9/9/13, iklan baru dah keluar, KLIK SINI!!!

Monday, July 1, 2013

Permohonan Kemasukan Sesi Akademik 2 UiTM 2013/2014

Berita baik untuk para pelajar lepasan SPM yang mungkin tidak berpeluang menyambung pelajaran kemana-mana, atau mungkin ada perkara yang menggangu hingga tak sempat daftar mana-mana haritu, sekarang Universiti Teknologi MARA (UiTM) membuka kembali peluang untuk memohon, untuk ambilan sesi 2.

Klik Gambar Untuk Lebih Besar


Klik Gambar Untuk Lebih Besar

Jadi, kepada sesiapa yang berminat nak sambung pengajian ke peringkat Diploma ke Asasi ke, bolehlah memohon.

KLIK SINI UNTUK MEMOHON Kemasukan Sesi Akademik 2 UiTM 2013/2014

Cepat ye, tarikh tutup permohonan 18 Ogos 2013.

Good Luck!

Wednesday, April 20, 2011

Exam Jangan Tak Exam!

Kepada kanak-kanak student di UiTM Negeri Sembilan especially AS1201B1,
semoga diberi hidayah untuk study ye adik-adik!

hahahaha!

Eh..sekejap je dah sampai time exam korang kan..

All the Best :)


Friday, January 21, 2011

Pelajar UiTM Parah Jatuh Bukit Broga

Gulp!
Seriaunya rasa bila baca berita ni dekat Berita Harian Online tadi.


Seorang pelajar UiTM Shah Alam cedera parah apabila tergelincir ketika mendaki Bukit Broga, dia terjatuh dari ketinggian 50 meter dan mengalami kecederaan serius tulang belakang.

Dan lagi, pelajar yang berasal dari Semenyih itu juga dipercayai sedang mendaki seorang diri pada pagi itu. Wah gila berani kau dik! Kau panjat Bukit Broga tu sorang-sorang? Lain kali jangan buat lagi tau.

Huhu..
Berita ni membuatkan lagilah aku tak mau pergi panjat Bukit Broga yang terletak hanya 10 minit je jaraknya dari rumah aku ni.. Oh ya, rumah aku dekat je dengan Bukit Broga ni, hari-hari aku boleh tengok bukit yang dari jauh nampak macam botak ni..hehe..

Tapi sekali pun aku tak pernah panjat bukit ni..
Sekadar tengok ajelah..

Bukan apa, aku takut nak panjat sebab orang kata Bukit Broga tu licin..hehe
Tengoklah kalau dah sampai seru aku untuk panjat nanti aku panjatlah..
heee...


ps: semoga adik  Norhanani Shahim lekas sembuh ya ~

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.