Salam Aidiladha 2022

Assalamualaikum wbt...
Selamat menyambut hari raya korban buat semua reader yang beragama Islam.

Semoga berbahagia bersama sanak saudara tercinta dan tersayang.

Alhamdulillah, tahun ni SR ada diberi rezeki oleh Allah swt untuk turut serta buat korban. 1 bahagian lembu sahaja. Insyaallah ada lebih nanti, boleh korban lebih.

Inilah lembu SR.

SR ambil bahagian dekat Kuantan. Tapi SR tak dapat balik ke sana, sebab memang raya haji, balik kampung zaimi di Kelantan. Jadi abah SR mewakilkan, dan adik-adik SR yang turut membantu proses korban lembu yang ada bahagian SR tu.

Terima kasih yang tak terhingga dekat diorang.



Adik ipar SR yang turut membantu.

SR tengok gambar dari kejauhan ajelah. Thanks to technology. 

Semoga ibadah kita semua diterima oleh Allah swt ❤️

+++

Masak menu apa daging korban kalian? Rumah mertua SR ni buat goreng, buat sup... Emak SR pun kata nak buat sup juga di Kuantan tu. Cuba share dengan SR sikit, kot-kot ada resepi rare ke kan 😀

Post a Comment

10 Comments

  1. menu ari ni - sup tulang & sup kaki.
    tapi bukanlah hasil qurban aidil adha.
    tak dpt pun. daging beli.

    ReplyDelete
  2. Wkmussalam
    Salam aidiladha dan selamat menjalani ibadah qurban

    ReplyDelete
  3. salam aidil adha...alhamdulillah...

    ReplyDelete
  4. Salam Aidiladha. Alhamdulillah..ada rezeki buat ibadah korban tahun ni. Daging korban haritu mak mentua buat sup dan daging masak hitam.

    ReplyDelete
  5. Salam Aidiladha SR..
    Buat asam pedas pun sedap juga.. hehehe

    ReplyDelete
  6. Salam Aidiladha Syaz dan family :)

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.