Kenapa Perlu Aku Bersabar Lagi?

 Assalamualaikum wbt

Kadang-kadang kita manusia ni, ada masanya akan rasa sesak dengan keadaan yang menghimpit dari segala segi dan sudut. Memang rasa kesabaran kita seperti dibelasah sampai lunyai.

Namun semua itu adalah dugaan dari Allah Swt. Tanda Allah Swt ingat dan sayang pada hambaNya adalah melalui ujian.


Sesudah ribut, hadirlah pelangi. Sesudah serabut, timbullah gembira di hati. 

Bersabarlah ❤️

Tapi, kena bijak menilai situasi juga. Kalau rasa perlu keluar dari situasi yang selalu menyakiti, keluar! Sabar itu ada had juga. Tapi, dengan cara yang baik dan terpuji.

Okey? Jangan sedih-sedih lagi 😊

Post a Comment

6 Comments

  1. Pasti ada hikmah setiap dugaan yg hadir انشاء الله

    ReplyDelete
  2. Bersabarlah. Sesungguhnya sabar itu separuh daripada iman.

    ReplyDelete
  3. Paling teruk terasa nak keluar dri situasi tapi tak boleh sebab terperangkap..

    ReplyDelete
  4. Bulan Ramadan masa terbaik untuk menguji tahap bersabar

    ReplyDelete
  5. lagi kita dewasa, kita kena belajar banyak sabar .pray & sabr 😊💪🏼

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.