Microsleep, Memandu, Panik


 

Post a Comment

7 Comments

  1. Kalau dlm keadaan panik tu mmg auto menjerit 🤭
    Apapun sama² kita berhati² di jalan raya.

    ReplyDelete
  2. ldy kalau suami drive ldy sentiasa pantau sb takut tertidur, sb ldy xboleh ganti drive kalau kereta yg belum dimodified.. kereta ldy je ldy boleh bw.. kereta org ldy xleh bawa :D..

    ReplyDelete
  3. pernah jadi dekat diri sendiri. celik mata dekat lorong bertentangan, dan ada treler dah dekat depan mata...Alhamdulillah, sempat bertukar masuk ke lorong sendiri semula...Allah masih beri pinjam nyawa...

    ReplyDelete
  4. sebab tu kalau nak balik kampung, malam tu tidur kene cukup. Rehat pun kene cukup, ye kalau suami penat mintak isteri ganti atau berhenti tidur sekejap di RnR

    ReplyDelete
  5. Memang bahaya sangat microsleep ni . Boleh ragut nyawa . Bukan bahaya untuk diri sendiri ja , bahkan bahaya kpd pengguna jalan raya yg lain juga

    ReplyDelete
  6. minta dijauhkan sgt..memang bahaya kan

    ReplyDelete
  7. sy, once dah menguap lbh 10 kali mmg akn stop laa kat mana2 rnr bla blk kg...
    dapat lelapkan mata sekejap pun dah ok

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.