Showing posts with label buku. Show all posts
Showing posts with label buku. Show all posts

Monday, January 17, 2022

Open untuk Pre Order Buku Solo Ketiga

Awal Januari 2022 hari tu, SR ada terbitkankan buku baru SR yang bertajuk Aku, Kamu dan Kelab Ulat Buku: Dari Kentucky ke Busan ni.  Alhamdulillah, minggu lepas bukunya dah siap cetak, dan dah sampai ke pangkuan SR. Dan, batch pertama buku ini yang SR cetak telah pun habis. Syukur atas sokongan ☺️

Tuesday, January 4, 2022

Aku, Kamu dan Kelab Ulat Buku: Dari Kentucky ke Busan!

 


Alhamdulillah, untuk permulaan 2022, SR telah selamat menerbitkan sebuah lagi buku hasil tulisan SR sepenuhnya. Mini novel ini SR tulis, pruf, dan terbitkan sendiri secara swaterbit.

Asalnya SR tulis cerita ni untuk bacaan anak SR, Adam. Tapi, SR fikir balik, tak salah pun kalau SR nak publish kan. Hehe..maka terbitlah mini novel ini. 

Friday, December 31, 2021

Ostad Power Metal - Mitch - Review Buku

Apa khabar semua di hari terakhir tahun 2021 ni? SR menghabiskan tahun ni di rumah mertua. Berharap sangat agar 2022 nanti lebih baik, SR lebih banyak menulis dan juga membaca. Untuk 2021, SR kurang sikit membaca berbanding 2020. Entah apa yang SR sibukkan 2021 ni ya? Banyak uruskan hal ehwal kerja hakiki juga rasanya. Jadi, masa kemas beg nak balik bercuti di Kuantan dan Kelantan hari tu, SR memang dah masukkan sekali buku ni siap-siap. Memang dah plan nak baca buku ni waktu cuti ni. Jadi sebab dah tak ada nak buat semalam, SR pun mulalah membaca.

Tuesday, December 28, 2021

Komik Lawak Raja Miau Karya Takasi

SR belikan komik ni untuk adam masa di Kuantan hari tu. Asalnya nenek adam belikan dia komik lawak kampus tu. Jadi, knowing adam, dia memang akan siap membaca setiap buku yang diberi dekat dia dengan sangat cepat. Apatah lagi komik. Memang tak sampai sejam, dah settle. Jadi, dia pesan dekat SR, kalau pergi ke 7 eleven, kalau ada lagi komik lawak kampus tu yang lain, belikanlah.

Saturday, December 18, 2021

Biografi P. Ramlee Sepanjang Riwayatku

Buku biografi lagenda negara, Tan Sri P. Ramlee ni, SR belikan untuk bacaan anak-anak.
Alang-alang adam sekarang memang suka membaca, SR belikan sebagai tambahan kepada koleksi buku dia dekat rumah ni. Anak-anak SR pun kenal dan tengok juga filem-filem arwah. Terutamanya siri Bujang Lapok.

Friday, December 3, 2021

The Insect - Minhye Zang, Terjemahan Oleh Shafiqah Azman


Seronok betul SR tau. Hari Isnin hari tu kan, ada rakan sepejabat yang merangkap kawan SR, hadiahkan SR sebuah buku. Bak kata pemberi, dia tahu SR suka buku! SR suka baca buku, kumpul buku dan tulis buku! Jadi, bila ada seorang lagi kawan dia, iaitu Saudari Shafiqah Azman, ada menerbitkan buku yang dia terjemahkan dari buku Bahasa Korea, Kak Iqa, pemberi buku ni, terus teringat pada SR. Jadi, dia belikan satu untuk SR!

Sunday, November 28, 2021

Teroka Sains 4 Rindunya Nak Travel


Adam memang peminat siri buku Teroka Sains ni. Dari Teroka Sains 1, Teroka Sains 2 dan Teroka Sains 3, semua dia dah ada. 

Friday, November 26, 2021

Antologi Puisi Tarian Tinta 2 2021

Assalamualaikum, salam Jumaat sayyidul ayyam semua!


Alhamdulillah, akhirnya terbit juga antologi puisi kedua yang aku sertai ni. Setelah sertai yang pertama ni dulu, rasa seronok pulak. Itu yang sertai lagi sekali. Walaupun tak sempat nak masukkan dalam LNPT, tapi sebagai rekod peribadi, aku tetap gembira. Alhamdulillah.

Friday, November 19, 2021

SIRI ANTOLOGI CERPEN SECAWAN KOPI SECANGKIR TEH LIMAU BERSAMA HASREEYATI RAMLI


Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, telah terbit buku antologi Secawan Kopi Secangkir Teh Limau ini. Siri antologi ini adalah antologi kedua yang aku sertai selepas antologi Puisi Magisnya 02022020 awal tahun yang lalu. Bezanya, yang itu antologi Puisi, yang ini pula antologi cerpen.

Monday, November 8, 2021

Poskad-Poskad Penghujung Semester - Hafizul Faiz

Buku ni baru tiba ke pangkuan aku beberapa minggu lepas. Kulitnya segar, tajuknya menarik. Terbitan Buku Jiwa. Isi dalamnya seakan diari, coretan harian macam tu.

Friday, October 15, 2021

Syif Tengah Malam - Cerita-Cerita Seram Di Hopsital | Review Buku


Lama tak cerita pasal buku yang dibaca kan. Sebabnya kebelakangan ni, aku kurang sikit membaca. Aduh tak bagus betul lah rasa diri ini bila kurang membaca. Tapi itulah, kekangan masa, kekangan kerja dan kekangan malas. Kih kih..

Ok, buku ni sebenarnya dah lama aku selesai baca. Tapi haritu saja belek-belek baca balik buku ni. Sebab dia tak tebal sangat, 120 muka surat aje.

Monday, September 27, 2021

Buku 355 Koleksi Cerita Daripada Al-Quran

Adam memang suka membaca buku, mengikut emak dia lah nampaknya.
Kalau dibelikan buku, sekejap je habis dia baca.

Walaupun buku yang page dalam dua ratus lebih tu.
Dia akan start baca tanpa henti sampai habis.

Jadi, kalau belikan buku tu dengan niat nak suruh dia habiskan baca dalam seminggu dua, memang tak lah! Sehari je dah habis!

Sebab tu lah aku belikan dia buku yang sedikit tebal ni.
355 Koleksi Cerita Daripada Al-Quran.

Sunday, September 26, 2021

Cabutan Bertuah Atas Pembelian Mini Novel Syaz Eym

Dah lama rasanya tak bercerita tentang dua mini novel aku ni.
Kedua-duanya sangat memberi erti yang besar dalam hidup aku.

Dengan terbitnya kedua-dua nashkah ini, impian bucket list aku tercapai.

Dari kecil aku memasang hajat untuk menjadi penulis.

Namun hajat tu terpaksa aku ketepikan sementara untuk menghabiskan pelajaran.


Monday, September 20, 2021

Book Giveaway #1stYearwithShopee by farihajafri.com

 Giveaway berlangsung dari 09 September 2021 - 10 Oktober 2021.
Jom kita join, terutama pada pencinta (dan pengumpul buku!) jom!

Friday, September 17, 2021

Beli Buku Dari Kak Ujie Othman

Sejak saya dan Kak Ujie telah bertukar nombor telefon bimbit, dan saling save nombor masing-masing disenarai contact, ada masanya status WhatsApp Kak Ujie akan lalu-lalang.

Selalunya Kak Ujie lalu-lalang tu sambil promo buku-buku yang dia jual.
Dan bila dah selalu saya intai-intai status whatsapp dia, lama-lama terbitlah keinginan untuk membeli dan menambah koleksi buku-buku yang sebenarnya banyak lagi tak terbaca kat rumah ni haha!

Yang menariknya, buku yang dibeli melalui Kak Ujie ni, dia datang dalam bungkusan yang sangat baik dan menarik!

Dua lapisan terpaling luar semestinyalah bubble wrap dan plastik syarikat courier.
Itu biasa.

Yang luar biasanya, buku yang saya beli tu, datang dalam sebuah kotak yang memang kukuh dan susah kemik!

Tuesday, September 7, 2021

Jackie Chan Never Grow Up | Review Buku

Ini adalah buku biography pertama yang aku baca sepanjang hayat aku setakat ni.
Sebelum ni kalau tentang kisah hidup seseorang, aku akan tengok filem, atau baca di internet je.

Cuma kali ni rasa tertarik nak beli buku Jackie Chan ni sebab masa tu ada diskaun 80% dekat website Big Bad Wolf hahaha!

Friday, August 13, 2021

Falsafah Syaitan - Hamka

Hari tu beli buku ni dari Kak Ujie Othman.
Dengan 2 buku lagi, nanti ada masa boleh story bab tu.
Cumanya sekarang ni memang aku dengan berpegang dengan Falsafah Syaitan ni.

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot