Pages

Search This Blog

Showing posts with label catwalk. Show all posts
Showing posts with label catwalk. Show all posts

Tuesday, August 20, 2013

Kesan Bermanja Dengan Kucing



Siapa suka kucing?
Angkat jari!

AKu pun suka kucing jugak, serius.
Kalau jumpa kucing mesti nak pegang, nak usap kepala, nak gosok perut, nak peluk cium.. walaupun kucing kat kedai makan..hehe..

Tapi sejak ada Adam ni, nafsu kena kawal beb.
Sebab kalau boleh tak nak dedah kan Adam kat bulu-bulu kucing lagi.

Nanti dia besar sikit baru aku nak berkecimpung dengan kucing balik.

Memanjakan kucing ni memang ada kesan. Baik kesan buruk, atau kesan baik.

Aku tak nak cerita pasal kesan buruk bermain dan bermanja dengan kucing hari ni, aku nak kongsikan kesan2 positif jika kita sayang kucing ;)



Kucing selalunya akan membuat 'purr' iaitu getaran halus bila dipegang oleh orang yang dia rasa selesa. 'Purr' tu sebenarnya boleh bagi banyak manfaat teraputik. Ewah!

Antara manfaat bermanja dengan kucing kesayangan korang adalah:

1) Kucing boleh membantu melegakan penyakit Dyspnea. Dyspnea adalah sejenis penyakit di mana seseorang itu akan merasa seperti tidak cukup nafas dan tercungap-cungap.

2) 'Purr' kucing mampu untuk memberi kesihatan dan kekuatan kepada tulang orang yang memegang kucing tersebut.

3) Berkomunikasi dan membelai kucing juga mampu untuk merendahkan tekanan darah.

4) 'Purr' kucing juga mampu untuk melegakan jangkitan dan bengkak pada otot badan.

5) Getaran 'purr' dari kucing juga boleh menyembuhkan luka pada otot dan tendon.

6) Membelai dan memelihara kucing di rumah boleh mengurangkan risiko serangan sakit jantung.

7) Dan yang pastinya, membelai kucing mampu melahirkan ketenangan dalam diri.


Ok, pergi peluk cium gomol buah hati bulus masing2!!


p/s: Rindu kekucing kat rumah mak..

Friday, April 3, 2009

Ini Elin~

Macam la korang tak kenal lak ngan Elin kan. Saje je nak bagitau lagi sekali. Haha!
Aku suka gambar ni, boleh pulak diaturn ke belakang sambil jalan, ala-ala catwalk lak. Eh memang la dia cat kan?

Cayang Elin!
Mwah Mwah!

..........................................................................................

Macam aku cakap semalam, aku takleh gi melawat dalam mase terdekat ni..
Penat la banyak esaimen..
*sigh~~~~~

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.