Pages

Search This Blog

Showing posts with label kek santan. Show all posts
Showing posts with label kek santan. Show all posts

Wednesday, May 28, 2014

Rabu Resepi | Kek Santan

Hai uolls, hari ni aku nak kongsi resepi kek pulak yang ada dalam buku resepi emak aku ni kan,
iaitu resepi kek santan.

Pernah dengar nama kek santan?
Ala yang hijau hijau yang lembut lembut tu.. kikiki..

Ha macam ni rupa dia.


Tapi ini bukan hasil tangan aku ye, ni aku ambil gambar dari blog orang lain, untuk bagi gambaran idea kat korang apa itu kek santan  ;)

Ok, resepinya:

Bahan-bahannya:

4 cawan tepung gandum
4 sudu teh baking powder
2 1/2 cawan santan dari 1 biji kelapa
Sedikit daun pandan
4 biji telur
2 cawan gula halus
Cara-caranya:

Pukul telur bersama gula sehingga kembang dan sebati.
Ayakkan tepung gandum bersama baking powder.
Sesudah gula dan telur tadi sudah sebati, masukkan santan, kemudian kacaukan adunan.
Masukkan pula tepung dan baking powder yang sudah diayak tadi.
Kemudian, masukkan adunan ke dalam acuan, dan bakar pada suhu biasa membakar kek.

Selamat mencuba!

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.