Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini.
Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik.
Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.
Dapat sticker KFC versi Merdeka 2026.
-
Sebelum balik rumah, aku singgah KFC kejap. Nak order set Chicky Meal. Ada
sticker baru sempena Merdeka tahun ni.
Promo Alpha Fries kembali.
Ramai betul ...
Penuh meja ..tk cukup ruang :-p
-
Sambung kisah Rembayung...jgn bosan ye sbb bakal ada byk part
sbb byk video & gmbr yg blum sempat edit lg
meh tgk dlu menu kami order yg meriah ni
Kemain...
Anak Buah Kahwin
-
Inilah tujuan utama Mama Yan pergi ke Kuala Lumpur minggu lepas.
Anak sulung kepada kakak Mama Yan kahwin.
Pengantin ni juga merupakan cucu sulung dalam ke...
Panduan Persiapan Percutian Keluarga ke Indonesia
-
Sebelum aku mulakan cerita tentang kisah cuti-cuti di Jakarta / Bandung
tempoh hari, aku kongsikan dulu persiapan kami sebelum bertolak ke
Indonesia untu...
Fomo CBTL X Sweedish Berry Wunderbath Fragrant Mist
-
Assalamualaikum wrt...
Apa la masalah blogspot ni erk...tak boleh komen dah la SA tengah marathon
komen kat blog Ezna tadi..suku entry tetiba x boleh kom...
.: PRAC FAMILY DAY - PART 5 :.
-
Assalamualaikum.
entry last untuk Family day PRAC.
bergambar beramai-ramai depan resort ni.
nasib ada AJK Media.
memang dia ambilkan je gambar setiap fam...
ADA APA DEKAT MUZIUM BANK NEGARA? PART 2
-
As SalamSambungan cerita dari Muzium Bank Negara. Banyak sangat ghambar
yang aku amik. Tapi aku pilih-pilih aje la untuk share dekat sini ye. jenuh
jugak n...
Color ke 6
-
ke sini lagi..
utk appt Iris..yg ke 6
last appt bulan julai dulu
mcm biasa...
kejab je tunggu
naik dah no Iris....
T0010
room 14
kali ni mcm lama plak
sejuk...
Makan Malam di Rengit Coffee
-
Malam Hari Merdeka keluar kejap pergi ke AEON Mall Seremban 2 nak membeli
cadar baru untuk tilam baru. Cadar lama memang tak muatlah sebab tilam baru
ni ...
Temankan Kak Widad
-
Cerita Sabtu 29.8.2026 lepas.
Patutnya Wafi je temankan Kakak Widad ke Majlis Perkahwinan kawan Poli
kakak di Kajang. Ikut perancangan malam tu kat rumah ...
Acah-Acah Pelancong
-
View dari balkoni Unit 805 sangatlah best. Lagi best kalau dapat lepak di
balkoni sambil sembang-sembang. Kerusi meja semua ada di balkoni tapi
itulah cu...
Blog Bermasalah Di Awal Bulan September
-
Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera 1Malaysia
Cuti sekolah dah berada di penghujung.
Semalam di Kedai ECO nampak ramai geng mak mak membeli peralatan dan...
Makan Apa di Pejabat (5)
-
Minggu lepas ammi cuma kerja 2 hari je. Rabu dan Khamis je.
Minggu ni pulak ammi cuma kerja 3 hari je. Selasa, Rabu & Khamis. Kalau
ikutkan Selangor c...
Tiranë, Albania: Xhamia Et'hem Bej
-
✿السلام عليكم ورحمة الله وبركاته✿
Bersambung dari *SINI*.
masa jalan-jalan kat Dataran Skanderberg, tiba-tiba terpandang bangunan
yang kelihatan familiar....
Cuba Ai-CHA Baru Dibuka Di Lipis
-
Lepas balik dari Brisk Walk 2026 minggu lepas, anak-anak meratib nak
singgah Ai-CHA. Nak singgah masa opening tu kemain ramai orang.
Sampai depan pintu nam...
Shopping sayur buah
-
Assalamualaikum semuaaa.. Shopping buah sayur hari di ..
Meriah kan. Sebab suka ratah macam tu je .
Siap basuh dahh. Peti rabia ni kecil je ..
Kena be...
RESEPI MAKARONI GORENG DAGING KISAR
-
Assalamualaikum semua,
Pagi ini sibuk sikit pulak, nak cepat ni jom kita layan resepi makaroni
goreng daging kisar.
Bahan-bahan:
1 pek makaroni rebu...
Ke kenduri kahwin berdua
-
Nampaknya bila hari minggu je Dania kena kerja. Ada hari minggu pernah
Dania cuti tapi time tu tak ada kenduri kahwin pulak. Tak apalah....ummi
dan ayah ...
RAIKAN CINTA AZIEMAH & SAIFULNIZAM
-
Assalamualaikum WBT
SEPERTI yang Sk cerita sebelum ini, hujung minggu lepas kami dapat dua
jemputan walimah, satu di Chaah, Segamat (Sabtu) dan satu l...
Breakfast di Morning Bakery, Batam
-
*Breakfast di Morning Bakery, Batam* || Hari Ahad lepas haritu Nona &
friends bersarapan kat Morning Bakery, Batam. Kat sana ada banyak cawangan
Morning ...
1054 : Rezeki Jangan Ditolak, Musuh Jangan Dicari
-
Assalamualaikum
Bila bekerja di sektor awam ni, aktiviti makan free ni memang tidak dapat
dipisahkan. Pejabat lain tak tahu lah, tapi di pejabat aku ni ...
44 pesanan untuk kesihatan mental yang baik
-
Dr. Hideki Wada, seorang pakar psikiatri berusia 61 tahun yang pakar dalam
kesihatan mental WARGA EMAS, baru-baru ini menerbitkan buku bertajuk
*Tembok Ber...
Atasi ketakutan dengan bercakap depan cermin
-
Masa sekolah dulu pernah saya buat iaitu bercakap depan cermin ketika
berlatih untuk acara atau pertandingan pengucapan awam. Selain itu jika
dijemput untu...
Going Back Johor with Daktiga.
-
Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
So, kita tak perlulah tunggu orang ngajak la ek? kemas dan bersiap ayuh
kita.
Yang cuti seminggu, Dia.
Yang cuti ...
September 3, 2026
-
Benda yang jarang uncle buat...
Beratur panjang untuk nasi lemak.
Harap-harap sedaplah.
NOTA: Baru pertama kali nak cuba tempat ni.
Cuci Kebun Tebu, Baru Nampak Cerita Sebenar
-
Hari ini pokcik turun ke kebun tebu. Bukan nak buat apa sangat pun, cuma
nak cuci kebun yang sudah mula nampak macam hutan kecil. Kalau dibiarkan
lagi la...
Masak Kheer Menggunakan Peket Segera Happy Home
-
Hujung minggu lalu, saya mencuba peket segera kheer pemberian Rizwana -
jemaah Pakistan yang saya temui di Mekah. Sebelum tu, saya buat carian
berkenaan kh...
Segmen: Mencari Bloglist 2026 oleh Ejulz
-
Lagi satu segmen yang saya jumpa, melalui blogwalking ke rumah
kawan-kawan. Tanpa membuang masa, saya pun join sekali la.
Banner Segmen Mencari Bloglist ...
Adam di Arena Oktathlon MSSNS
-
Hai semua, *assalamualaikum*!
Adam di MSS Negeri Sembilan 2026
Alamak, lamanya SR tak *update* kandungan dekat blog ni. Kisahnya, SR
sedikit sibuk mengu...
Menu Jaga Orang Sakit
-
Bismillahirrahmanirrahim.
Akhirnya kita pun tidak tahu hendak masak apa dan hendak makan apa untuk
isi perut sendiri. Tadi sudah keluarkan ikan tilapia me...
CUTI CUTI LAGI
-
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Moga sihat ceria, dimurahkan rezeki sentiasa dan dipermudah kan semua
urusan nya.
Aamiin Ya Rabbal Aalamiin.
*Sab...
CALON MENANTU
-
ASSALAMUALAIKUMSemalam adik ni datang lagi ke kandang kambing aku.Macam
biasa, dia sampai je terus buat kerja. Bagi makan kambing, basuh kandang,
bagi ana...
713 - Tahniah Datuk Ziana Zain
-
Akhirnya selepas 3 dekat dalam Industri seni tanah air. Ziana Zain kini
bergelar Datuk
Tahniah !!! ZZ kesayangan ramai.
Alhamdulillah dalam gembira ad...
Makan Rojak mesti ada cendol
-
Makan rojak mesti ada cendol sekali he hee
Kenapaaa ye
Tetibaaa teringin pula bila jumpa gambar ni
Bedekatan rumah ada rojak dan cendol sedappp bg te...
Hidup macam gelas?
-
Ada je ni, baru lepas *breakfast*, tiba-tiba terfikir pulak pasal
kehidupan. Hihi. Ada beberapa gelas atas meja. Ada yang nampak macam dah
habis diminum, a...
I hate scammers
-
dlm hp MZ ni memang MZ instal apps truecaller, so biasanya any call dari
nombor yg tak dikenali, akan prompt scammer alert..
lately, masuk call nombor inte...
Fritter Nasi Telur Lobak Untuk Icha
-
Assalamualaikum dan hai semua,Niat dihati nak menulis dua artikel sehari
demi mengambil hati Google Adsense terbantut dah beberapa hari dah. Mula
mulanya ...
Wordless Wednesday 34/2026
-
Pemandangan di satu pagi dari ofis den
Masa menapak balik dari kedai ternampak pokok jambu meriah berbuah. Tanya
dekat tuan rumah boleh ke nak minta se...
Wordless Wednesday #28
-
yup.. sebenarnya bukan aku tak pandai tapi aku M.A.L.A.S
tapi kalau ada upah automatik aku akan rajin.
cuma orang yang suruh tu pun MALAS nak bagi upah
so ...
WORDLESS WEDNESDAY - KUEY TEOW GORENG
-
*WORDLESS WEDNESDAY - KUEY TEOW GORENG*. Bila tekak sendiri nak makan,
bahan pun ada, so apalagi, masuk dapur terus goreng sebungkus. Tengah nak
memasak, t...
WORDLESS WEDNESDAY : FAMILY MART
-
No caption
Seriously tak tau nak tulis apa....
Wordless wednesday kan katanya...
So let picture 'talking' 🤣🤣
*Nota Jemari*: malas nya nak masuk opis ...
Drama Korea : Kingdom Season 1 & 2
-
*Kingdom* merupakan drama siri thriller seram Korea Selatan yang
menggabungkan kisah zombie, politik istana dan sejarah Korea pada zaman
Joseon yang mula...
2026: August Run and Shoot
-
Cuba untuk tidak hangat-hangat tahi ayam untuk ke sekian kalinya. Sekarang
ni dalam fasa norma baharu Hari Bekerja Hibrid (HBH). Senang kata, work
from ...
Mr Bargain Perth: Ada Apa Dalam Ni?.
-
“What a bargain!” → Murahnya! Berbaloi betul!“I got it for a bargain.” →
Saya dapat dengan harga yang murah.Semua mesti dah biasa dengar dialog
macam ni ka...
TRG 28 : Selamat menyambut Hari Kemerdekaan ke-69
-
Assalammualaikum,
Esok, 31.8.2026. Malaysia akan menyambut hari kemerdekaan yang ke 69.
Seperti benteng ombak ini, masih kukuh kah lagi benteng jati diri...
Sebab Ada Diaaaa, Jadilah Sebuku Roti!
-
Dengan nama Allah, Maha Pemurah, Lagi Maha Mengasihani
Dalam sibuk-sibuk memasak untuk lunch dan sesekali buat keje admin, saya
sempat buat sebuku roti. S...
Coretan Minggu Maulidur Rasul
-
بسم الله الرحمن الرحيم Assalamualaikum... Hari ini seorang di rumah. Tidak
rancangpun ingat hendak ikut balik kampung tapi Abah kata minggu tidak
balik ka...
Membedah P. Ramlee - Naskhah Pertama Yang Dimiliki
-
*`Naskhah penulisan mengenai Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang pertama
saya beli` *
Buku ini merupakan naskhah pertama tentang P. Ramlee yang saya miliki...
Resepi sotong kicap berempah
-
Lama kak ana tak update resepi masakan kat blog. Kesihatan sangat tak
mengizinkan, kadang-kadang okay kadang-kadang tak berapa sihat . Faktor
usia dengan ...
UMI WALED PUN RINDU........
-
Hujung minggu pun susah nak jumpa.Tapi umi waled tetap datang hantarkan
makanan Pia,kadang letak di guard untuk Pia ambil.
Ahad lepas dapatlah jumpa Pia...
Finisher AKRAB Merdeka Virtual Run 69KM
-
Alhamdulillah... akhirnya berjaya juga Mia selesaikan misi 69km. Brisk
walking secara runcit-runcit dalam bulan Ogos ini. Sebelum ini Mia ada
cerita kisa...
PIZZA ROTI SANDWICH
-
Assalam buat semua..
Saya buat pizza guna roti sandwich.
Mudah sahaja dan cepat boleh makan
Saya guna bahan yang ada didapur sahaja
Untuk loyang ini,saya m...
Salam Maulidur Rasul 2026
-
[image: Salam Maulidur Rasul 2026]
*Salam Maulidur Rasul 2026*
Ternampak template ni dekat Canva. Terus klik untuk customise. Menarik
ayatnya, buat kita t...
Promosi Shaklee Ogos 2026
-
Promosi Shaklee Ogos 2026 | Bulan ini bulan kempen ' Jom Kekal Sihat Aktif,
Sihat & Awet Muda Secara Semulajadi ' dengan Shaklee.
*Promosi Vivix Dan Res...
#41 Playing Tourist : Day 3 - Hello, Gold Coast !
-
Assalamualaikum And Hii My Blog Peeps... :)))
Hafiz and I continued our vacation, heading straight to Gold Coast (GC)!!
Act, niat utama trip Brisbane n...
Styling Tudung zaman dolu dolu
-
Assalamualaikum Hello Coconuts!
Dah jarang-jarang Cuya bersiaran di sini. Macam sibuk nau life kan? Padahal
banyak juga masa free.
Kalini Cuya nak throwba...
Perginya Tak Kembali
-
Assalamualaikum..
Dukacita dimaklumkan bahawa mak mertua Sha, Rahmah Binti Pandak Ismail
telah meninggal dunia pada 22 Ogos 2026 jam 11.10 pagi tadi..
Kep...
Tiba di Basecamp Merbabu
-
Sambungan dari --> Mendaki Gunung Prau via Patak Banteng (Part 2)
Tiba di basecamp Merbabu lebih kurang pukul 7 malam. Nama basecamp kitorang
ni Porte...
Barang Baru : Cobek
-
Hari itu bila berjalan dekat pasar payang ada nampak orang jual Cobek.
Paling kecil macam tu dalam RM35.00. Niat di hati rasa nak beli tapi bila
fikir ba...
ISU KUIL LAGI…
-
Aku simpan sini supaya aku tak lupa di kemudian hari. Jelas message yang
disampaikan, kalau kerajaan perpaduan berkuasa memang tak ada harapanlah
nak ...
Nasi Kerabu Sedap Di Pekan Bukit Mertajam
-
Akak pasti mesti ramai yang suka makan nasi kerabu. Betul tak? Sejujurnya,
sewaktu muda remaja, akak tak kenal pun apa itu nasi kerabu. Maklumlah
berasal ...
Selamat Hari Lahir, Suamiku
-
Hari ini adalah hari lahir insan yang telah menemani aku melalui begitu
banyak perkara dalam hidup iaitu suamiku.
Selamat hari lahir, Abang. ❤️
Bila...
Rumah Paling Sempit Di Dunia Hanya 63cm
-
Dalam dunia seni bina moden, semakin banyak idea pelik dan luar biasa mula
mendapat perhatian ramai. Salah satu yang paling mencuri tumpuan ialah
sebuah ru...
Syukur Alhamdulillah For Everything.
-
* Syukur Alhamdulillah For Everything.*
Dalam posisi apa sahaja, sewajarnya semua hambaNya perlu ingat untuk
bersyukur atas semua nikmat selagi ada denyu...
Restoran Makan Sedap
-
*2 minggu lepas, time balik umah mak kat KL.. duk bincang dgn adik-adik..*
*"nak makan malam kat mana?"*
*haa soalan ni memang susah nau semua nak jawab....
Buah Rambai
-
Salam bertani
Ada sepokok rambai di dusun WP sedang berbuah ranum. Wak simpan sepokok
rambai ini supaya dikenali oleh generasi wak seterusnya. Kebanyaka...
Bengkel PKSK Fly High Edisi Terengganu di UniSZA
-
Alhamdulillah, selesai sudah dua hari Jelajah PKSK Misi Ke Asrama Penuh
bersama Fly High di UniSZA, Edisi Terengganu. Dua hari yang penuh ilmu,
semangat da...
Segmen : Mencari Bloglist 2026 Oleh Ejulz
-
Hii korang.. Alhamdulillah, bertemu lagi kita kali ni. Lama sangat dah
Ciktie tak BW jurnal korang ni. Dah ketinggalan jauh dah rasanya walaupun
ada aje ...
Dapat Kerja Secara HBH..Yeayyyy
-
*Start* 1 Ogos 2026, kerajaan perkenalkan Hari Bekerja Hibrid (HBH) untuk
semua penjawat awam..Apa HBH ni? HBH ni menggantikan pelaksanaan Bekerja
Dari R...
Pengalaman Rumah Diserang Anai-Anai
-
Tak pernah aku sangka yang rumah kami akan diserang anai-anai. Iya itu yang
berlaku pada tahun lepas, 2025. Waktu aku menulis ni, masih terbayang
perasaa...
RENDANG DAGING KORBAN PULAK
-
* RENDANG DAGING KORBAN PULAK* | Assalammualaikum wbt. Dengan nama Allah
yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. BUKA FREEZER peti ais. Eh ada daging
lagi n...
6 Pesanan Nabi waktu IJtimak?
-
*1. Tauhid (Kalimah Tayyibah)*
*"Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, aku tidak
mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi deng...
27/12/2025 | Hallstatt, Austria
-
Perjalanan dari Melk ke Hallstat mengambil masa lebih kurang 2jam 10minit.
Kalau ada yang plan nak pergi Hallstatt, adalah lebih baik bermalam dekat
sini...
Hiking Bukit Kemensah - Air Terjun Sofea Jane
-
*Hiking Bukit Kemensah - Air Terjun Sofea Jane.*
Hari Sabtu 2 minggu lepas aku dan anak-anak pergi hiking ke Bukit Kemensah,
dengan matlamat untuk ke Air T...
Gulai Siput Sedut Campur Batang Keladi
-
Siput sedut antara menu kegemaran jemaah di rumah ni tapi, inilah salah
satu menu yang saya paling jarang masak. Sebelum ni terfikir lebih baik
beli dar...
Rayuan Semakan Permohonan Google Adsense
-
Assalamualaikum,
Selamat Petang.
*Rayuan Semakan Permohonan Google Adsense* | Dalam blogpost Fiza berjudul ‘*Blog
kena removed*’, Ejulz salah seorang r...
Setahun Sudah Mak Kembali
-
Genap Setahun Berlalu
Assalamualaikum semua, tahun ni mood berblog semakin menjauh. Mungkin sebab
kekangan emosi dalam diri aku sendiri. Kalau dulu aku sel...
Nasi Tomato dan Ayam Masak Merah
-
Assalammualaikum dan salam sejahtera..
beberapa minggu tak menulis di blog,agak sibuk sikit aritu ..pergi
jalan-jalan ke sana sini..saja pusing cuci mata ...
SERENITY VILLA KEMAMAN
-
Assalammualaikum..
Dalam 2 minggu lepas, Ida celebrate birthday MIL dalam masa yang sama kami
buat Family Day sekaligus. Kejutan ni di rancang dalam sem...
Subi - untuk semua
-
Hello lovely readers,
Harini Misz-ella nak kongsikan tentang *Subi *makanan sejuk beku (frozen)
berasaskan seafood.
Kalau dahulu kita sebut makanan *fro...
Siang atau malam
-
Assalamualaikum... Hai Semua...
Jumaat yang tenang dan redup...
MIL datang duduk di sofa.
Aku menonton TV sambil2 online QR item yang aku beli di TikTok ...
Top 10 Parenting Instagram Micro Influencer 2026
-
Heyyy
Benda kecik je eh untuk sesetengah orang tapi mcm WOWWWW lah untuk I .
Hehehhe
Tapi I pun tak tahu lah diorang select dari segi apa. Random ma...
Cadangan Homestay di Melaka?
-
[image: boat with tourists sailing along the street with painted buildings]
Photo by Aleksandra Khoroshykh on Unsplash
Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Cerita done mengundi di Johor pada Jul 2026
-
Cerita done mengundi di Johor pada Jul 2026 | Assalamualaikum. Memandangkan
saya tak ada idea, so here just a very short story di malam hari tentang
kisah ...
Kau dah kenapa?
-
Tak sekarang ni kenapa rumah tu rumah dua tingkat tapi kalau dalam rumah tu
ada lif, kita kena tekan tingkat satu, bukan tingkat dua kalau nak naik
at...
Sambung Belajar Di Kolej Komuniti Jelebu
-
Bismillahhirahmannirrahim...
As Salam and greetings to dear readers.
*Sambung Belajar Di Kolej Komuniti Jelebu (KKJU). *Kisah campak belakang
pada 23 Ju...
Pinggul mama retak
-
Assalamualaikum,
Benda yang paling Aini takut dan merisaukan adalah kesihatan mama Aini.
Umur dia tahun ni dah 76 tahun.
Mama seorang yang aktif.
Aktif men...
Writer's Cut Time
-
Seperti biasa permulaan bacaan akan tenang, atau mungkin pembaca lain akan
merasa bosan. Tapi bagi SS, teruskan meneroka karya ini dengan
berhati-hati. ...
Rasa kecewa
-
Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera semua...
Lama hilang, sebab hilang kerana banyak kekecewaan yang berlaku...
Saya cuba ambil MUET semula, tetapi ...
Are We Desperate or Just Addicted?
-
24 June 2026 – 11:00 am
I'm sitting on the couch, keeping an eye on my kid eating roti canai telur
while watching her favourite series "Puffin Rock". Tur...
Salam Maal Hijrah 1448H
-
[image: Maal Hijrah 1448H]
Assalamualaikum dan selamat malam kepada semua sahabat-sahabat blogger.
Kita bertemu kembali di dunia blogger. Agar lama Na...
Salam Maal Hijrah 1448H
-
Salam Maal Hijrah 1448H.
Tanpa sedar, kita sekali lagi melangkah ke tahun baharu dalam kalendar
Islam. Masa berlalu begitu pantas, dan syukur kepada ...
Talam Dua Muka : Kawan Atau Lawan Dalam Selimut
-
*Talam Dua Muka: Kawan Atau Lawan Dalam Selimut?*
*[image: Talam Dua Muka: Kawan Atau Lawan Dalam Selimut]*
Assalamualaikum dan hai semua pembaca setia bl...
Long Weekend
-
Hola,
It’s been a very very long weekend.
A long weekend and semester break for the kids as well.
As a mom, a long weekend n semester break means u al...
Salam AidilAdha untuk Sahabat2 Blogger
-
Semoga Allah berikan keampunan..
Dipanjangkan usia..
Diberi kesihatan yang baik, rezeki yang melimpah ruah..
Dijadikan anak2 Soleh Solehah.. Cemerlang D...
Sepetang di Tak Bai buat apa je?
-
Jarang-jarang sekali kita rajin nak merayap ke oversea kan, or in this
case overriver sebab pergi ke Tak Bai, Thailand yang seberang Sungai Golok
tu je, s...
Ulasan Buku- Atas Lantai Bumi by Liza Nur
-
Assalamualaikum & Hi pembaca sekalian 𓍯𓂃
One word for this book.
PAIN PAIN PAIN 😩
Sesak betul dada baca cerita ALB ni. Bukan satu isu baru seb...
Wordless Wednesday - Iced Americano Kenangan Coffee
-
Assalamualaikum dan hai,
Sebagai peminum kopi, americano dari Kenangan Coffee sedap tapi saya masih
lebih suka Zus Coffee punya americano lagi. Btw, 8/...
Sotong Singgang Ala Thai
-
Assalamualaikum
Hai semua apa khabar?Lama tak menjengok dapur nan satu ini.Pagi ini
ditemani hujan saya cuba mencuri masa untuk menulis dalam blog kesayang...
HUAWEI WATCH FIT 5 Series
-
Huawei introduces an exciting new chapter under its *“Now Is Your Spark” *campaign,
spotlighting a trio of innovations designed to elevate everyday experien...
Rahim Rempit
-
Jam sudah menunjukkan pukul 10 malam. Kesejukan malam mula terasa.
Kedengaran enjin motor berbunyi meriah. Sekumpulan anak muda kelihatan
seronok menyusu...
Sunyi Itu Perlu, Tapi Menulis Itu Rindu
-
Assalamualaikum dan selamat sejahtera
Sunyi Itu Perlu, Tapi Menulis Itu Rindu
Sunyi blog ini setelah beberapa bulan tiada sebarang cerita.
Rindu untuk...
Raya Macam Dulu-Dulu, Hari-Hari Sentiasa Di Sisi
-
*Raya Macam Dulu-Dulu, Hari-Hari Sentiasa Di Sisi |* Bila bercakap tentang
persiapan Hari Raya, antara perkara yang paling dinanti setiap tahun ialah
shopp...
Kembalikan Moment Indah Raya Macam Dulu-dulu
-
Bila masuk je bulan Ramadan, hati ni automatik jadi lain macam. Bukan sebab
bazar. Bukan sebab kuih viral. Tapi sebab kenangan zaman kecik-kecik dulu.
Ma...
BLOGGING MASIH RELEVAN KER ?
-
Assalammualaikum hi.
Selamat Berpuasa korang. Korang apa khabar ? okey tak tu ? atau tak okey ?
kalau tak okey seek for help okey, jangan sorang-sorang....
Bergambar Di Studio
-
Assalamualaikum...
*Bergambar Di Studio*| Seminggu lebih juga aku tak update blog ni. Nak kata
penat ntah apa yang nak di penatkan pun tak tahu. Nak ka...
Selamat tinggal 2025
-
.....dan selamat datang 2026. Semoga semangat saya untuk menulis kembali
membara.
Ini posting pertama dan ini juga posting terakhir untuk tahun ini. ...
Kuih Talam Sofuto FamilyMart
-
Assalamualaikum readers
*Kuih Talam Sofuto FamilyMart* | Cuti Krismas hanya keluar makan dan cari
aiskrim di Family Mart. Entah apa yang menarik di Pena...
Kita Bukan Kehilangan Tetapi Memulangkan
-
Assalamualaikum wbt Salam Sejahtera
Bulan lepas keluarga kami telah kehilangan anak syurga yang sudah 19 minggu
usianya didalam rahim si ibu. Sudah mula ku...
:::Day 2- kursus with new outfit:::
-
Assalamualaikum
Da Jia Hoa
Day 2 berkursus di Kulim
Outfit of the day
Tudung ShawlPublika RM12.00
Blouse TT RM22.90
Pants KM Fashion RM39.90
Murah-mura...
Homemade Hash Browns like Mcdonald
-
Siapa yang tak suka hash brown McDonald’s, kan? Rangup di luar, lembut di
dalam, dan cukup rasa,memang sempurna untuk sarapan atau snek bila-bila
masa. J...
EP Baru Midnight Fusic: Modus Operandi
-
Baru-baru ini Midnight Fusic ada menerbitkan satu EP yang baru setelah *empat
tahun menunggu! *
Serba sedikit latar belakang tentang kumpulan *indie* tan...
JATUHKAH MARTABAT JIKA MEMINTA MAAF?
-
Assalamualaikum wrh. wbt. readers...
Kembali menjengah setelah beberapa lama menghilang. Rindu bukan tak rindu
tapi entahla apa yang membuatkan malas be...
Pregnant at 40 - Pengalaman minum air gula
-
*PertengahanMac 2025*
2 minggu lepas appointment yang pertama, nurse suruh aku datang untuk scan
lagi. Scan kali ni agak merisaukan sebab tak detect hear...
KERISIK HOME MADE
-
Salam semua!
*Pokok kelapa depan rumah, tebal isinya*
Hari ini memandangkan telah bermula bulan ramadan bulan penuh kemuliaan,
sudah tentu beberapa ba...
-
Dilahirkan dan dibesarkan di negeri Kedah.Mendapat pendidikan bermula di
Sekolah Melayu Perempuan ,Kulim ,Kedah sebelum menyambung pelajaran di
Special ...
Salam Pembuka Bicara Tahun 2025
-
Assalamualaikum & Salam Sejahtera 😊
Petang Ahad yg indah ni, on laptop sebab ada kerja sikit untuk
diselesaikan. Maklumlah, selepas seminggu bercuti dari ...
2024 will end too....
-
Lama betul tak menulis a.k.a menaip di sini. Banyak asbab dia yang pertama
which is ku tak tau nak tukar email utama blog ni. Pasal email sebelum ni,
...
Oulani Renew Serum
-
Oulani Renew Serum
Meet my new baby. Her name is Oulani. Oulani simply means "*heavenly beauty*".
It started in 2022 when myself and some friends sat down...
Kisah Tercekik Tulang
-
Assalamualaikum semua 😊.
Ni cerita hari Rabu minggu lepas.
Si Ahnasofea tercekik tulang ikan bawal 😅.
Setiap hari rabu, Ahnaff balik lambat.
Dalam puku...
4 tahun penuh suka duka
-
assalamualaikum
post tanda meraikan empat tahun bersama sekolah sekarang.. kejap je macam
baru semalam dapat surat berjaya tukar tempat kerja.. betul betul...
Upset.
-
Dear blog,
Just wanna share what I feel at the moment. Might delete later.
Someone makes me feel upset today. She makes me feels like I am the one who
...
Vanilla Maple is like a chipsmore !
-
Hello earthlings!
Yes, I am like a chipsmore.
Sometimes I am here, sometimes I am away.
But the voice inside my head keeps talking and telling me to upd...
Makan Malam di Olive Musicafe Kampung Nong Chik
-
Makan Malam di Olive Musicafe Kampung Nong Chik | Malam sebelum kami tengok
persembahan teater Harimau Johor Jauhar Permata, tapi sebelum tu kami
singgah...
Anak lulus SPM
-
Isnin, 27 Mei 2024 - Keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2023 keluar
hari ni. Saya tak keluar lari. Rehat. Tapi naik basikal sekejap, pusing
taman ...
Selamat Hari Raya Aidilfitri!
-
Belum terlambat lagi rasanya untuk aku ucapkan *Selamat Hari Raya
Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin* kepada semua umat Islam tak kira di
Malaysia atau di m...
Pintu Kayu Durian
-
Assalamualikum
Kayu durian masih belum luas pengunaannya dinegara kita
Tidak seperti di Indonesia
Mungkin ianya tak setanding dgn perabut dari kayu cengal,...
Diastole Cafe
-
Kuala Lumpur., Yesterday the 9th of March 2024 we were taken by our eldest
daughter(Dr.Ruszy) and her husband(Dr.Amin) to go and see the place their
new ...
Sinopsis Telapak Waktu (TV9)
-
[image: Sinopsis Telapak Waktu (TV9)]
Telefilem : Telapak Waktu
Produksi : Primework Studio
Pengarah : Raja Mukhriz
Idea Asal : Sheikh Afzal
Siaran : TV3
Ta...
5 Cara Buat Duit Dengan Blog
-
Anda dah ada blog sendiri? Dan sekarang nak cuba cara buat duit dengan
blog? Terdapat pelbagai cara untuk jana pendapatan daripada blog sama ada
secara p...
4 Top Tourist Spots You Shouldn’t Miss in Seoul
-
These past years, anything about South Korea, either K-drama or K-pop, is
slowly taking over the world. This increasingly widespread influence has
attracte...
Pelari Misteri vs Turtle Runner
-
Teks: As Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Terima kasih jurugambar rasmi Wang Gunung Trail Run.
AON Sport Photography
...
Harini #1
-
harini aku belajar untuk lepaskan je.
harini aku belajar untuk redhakan je.
harini aku belajar yg if aku mengalah and lepaskan benda tu lagi senang
dari...
Bersara Penuh
-
Mulai hari ini aku akan menjadi pesara sepenuhnya.
Dah letih bekerja sejak umur 18 tahun. Bermula sebagai pelayan di restoran
mamak pekan Fair Park, Ipo...
Drama Chinta Wrong Direction Di Astro Ria
-
[image: Drama Chinta Wrong Direction, Sinopsis Drama Chinta Wrong
Direction, Drama Slot MegaDrama Astro Ria, Drama Astro Ria, Drama Chinta
Wrong Directi...
Salam Dari Tanah Suci
-
Assalamualaikum semua sahabat-sahabat Blogger saya. Lama menyepi.. Ada saja
disini tapi tak berkesempatan nak meluangkan masa menaip di ruangan ini.
K...
Tempat Menarik di Medan, Indonesia
-
*Tempat Menarik di Medan, Indonesia | S*elepas 7 tahun, aku kembali semula
ke Medan, Indonesia. Cuma kali ni aku pergi dengan Puan Isteri. Nak kata
ha...
Langkah Pertama
-
Setelah berbulan-bulan masa diambil untuk berfikir dan berfikir. Akhirnya
Khamis (08-06-2023) Cda telah menghantar emel bagi perpindahan ke unit
lain. 😇
...
Bila suami buka pintu kereta untuk isteri.....
-
Assalamualaikum dan salam semua. Siapa yang bergelar isteri? angkat tangan,
pernah tak suami korang buka pintu kereta untuk korang.
Hari ini aku jumpa s...
Aku Masih Ingin Menaip
-
Alhamdulillah, ingatkan dah tak bisa menulis. Punya lama shida meninggalkan
blog kesayangan ni bersawang. Aku masih ingin menaip! jiwa memang dengan
b...
Blueberry Cream Cheese Bagel
-
Tora datang lagi. Hehehe. Kali ini Bella nak kongsi dengan pembaca semua
satu menu baru di Family Mart. Nama dia ialah *Blueberry Cream Cheese
Bagel. *N...
D'WAR
-
This is what we do to start our week at Dirgahayu District.
D'WAR - Dirgahayu Weekly Activity Review.
Basically what we do is we reviewing past week ac...
Giveaway Sweet December By Syazni Rahim Blog
-
Hii, assalammualaikum..
Jom support GA ni. Syaratnya mudah je tau. Nak join boleh klik banner bawah
ni.
*Giveaway Sweet December By Syazni Rahim Blog*
...
Ketahui Siapa Bakal Pemandu Anda
-
Keperluan e-panggilan semakin meningkat dengan pesat di Malaysia dan
perkhidmatan ini merupakan aspek penting untuk perjalanan setiap hari.
Pengguna lebih ...
Lirik Lagu : ALYPH - SWIPE (ft. Dato Seri Vida)
-
Performed by ALYPH
Produced by Magic Potions
Mixed and Mastered by Adam Loeffler
Director: Shahrin Bahar
Executive Producer: Zulamran Hilmi (33.3™)
Liri...
Jom Bercuti di The Haven Musical Extravaganza Ipoh
-
*Assalamualaikum & Salam Sejahtera*
Masih merancang percutian pada bulan Oktober ni? Apa kata kita ke Ipoh!
Pemenang Anugerah All Suite Resort, The Haven R...
Persahabatan Yang Melengkapi | Cerita Inspirasi
-
Beberapa ketika lalu, heboh berlegar sebuah* foto ikonik dari tahun 1889*
yang memperlihatkan sebuah nilai persahabatan yang saling melengkapi.
Cerita di...
WW 2022/03: RASA MACAM TAK BAIK, TAPI... SEDAP!
-
Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Baru minggu lepas Cik TK update menu yang hampir sama macam ini (sila rujuk
sini).
Untuk mereka yang selalu mengikuti...
Botak, gemuk dan hitam
-
Lawak botak, gemuk dan hitam ni dah zaman-berzaman wujud dan telahpun
merentas batasan negeri, budaya dan politik.
Tipulah kalau tak tercuit rasa nak ke...
Sinking Fund Malaysia
-
Actually bila taip dalam blog mengenai tajuk ini, Umi tidak jumpa ramai
yang menulis this topic. Ada pun sinking fund pasal rumah kebanyakkannya.
Which is ...
#HafiziAin l HELOAIN BAB 20
-
Assalamualaikum and hai geng!
Setelah lama menghilangkan diri hehe. Tak banyak pun nak tulis.
Cuma nak mohon jasa baik kalian. Kalau baca entry ni se...
Tutorial Origami Kapal Terbang Biasa
-
Hi! teringat zaman sekolah rendah dulu. Koyakkan buku latihan untuk buat
kapal terbang ja. Tapi lepas jadi guru ganti 1 Mei lalu, tema kenderaan
udara. B...
Menu : Terung Masak Sambal Daebak
-
Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa
buat untuk 2 orang makan.
1. Bawang putih 3 ulas
2. Terung kecik 10 biji
3....
Rindu nak pergi holiday dengan family
-
*Rindu nak pergi holiday dengan family* | Assalamualaikum semua.. Ya
Allah.. lamanya Dilah tak update blog ni.. rindu sangat nak membebel kat
blog ni.. t...
Fully Vaccinated, Yeayyy :)
-
Salam and Hye
wahhhh dah hujung hujung bulan ogos dah korang. i pun tak tahu ape yang
busy betul i lately ni.* ohhh sebab kat office tu ramai pulak yan...
Promo Beg Raya serendah RM49!
-
Salam semua.. Wah lamanya tak bersiaran kat sini! Hehe.. Selamat Berpuasa!
Diam tak diam, pejam celik pejam celik dah masuk bulan Ramadhan lagi. Then
kita ...
Kuala Kemaman
-
*Assalammualaikum and Have a Blessing Day Ahead*
Esok Sabtu. Eh, harini dah sabtu kalau ikut jam. Sekarang dah jam 0059.
Kira sabtu dah kan. Dah ada pla...
Travel Ke 6 Tempat Menarik Di Belgium Eropah!.
-
Tempat Yang Wajib Dilawati Bila Ke Belgium, Eropah.
Assalamualaikum semua.
Allah, terasa lama tak menulis di sini, tapi aku gagahkan jugak jari-jemari
ni...
Giveaway Wang Tunai RM1000 by Mamapipie & Friends
-
Yo! Hehe.
Kali ni aku support GA rakan blogger pula memandangkan buat masa ni aku
tiada idea untuk menulis. Actually idea tu ada cuma aku malas mau karang...
REVIEW MOVIE: To All the Boys: P.S. I Still Love You
-
Assalamualaikum,
aku banyak gilaaa tengok movie masa cuti semester ni. Tapi aku maleh nak
review sebab aku adalah sejenis person yang *"maleh aku" *untuk s...
Cantiknya Brussels... Day 1
-
ASSALAMUALAIKUM,
Hai.. sebenarnya da lama jugak menaip entri pasal trip ke Brussels ni, tapi
selalu rasa info masih tak cukup. Ada je yang menghalang dari ...
UMRAH DAN ZIARAH MEKAH & MADINAH Bahagian 4
-
*ASSALAMUALAIKUM*
*Alhamdulillah selepas solat maghrib kami tiba di Mekah Al-Mukaramah.
Selepas check-in di hotel kami turun untuk makan malam kemudian le...
Good luck to you...Anwar Izzudin
-
Banyak betul occasion untuk hari ni (still back dated sebelum bln puasa),
belated birthday party dgn farewell. Still my belated birthday jugak tapi
ni dgn ...
All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.
The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.
The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.
Disclaimer: Unauthorized Use of Photos
All photos on this blog are the exclusive property of syaznirahim.com. These images may not be downloaded, copied, reproduced, or used in any form without prior written permission from the owner. Unauthorized use of these photos is strictly prohibited and may result in legal action. If you wish to use any of the photos, please contact me for permission and licensing terms. Thank you for respecting our rights and the privacy of the individuals depicted.
Penafian: Penggunaan Foto Tanpa Kebenaran
Semua foto di blog ini adalah hak milik eksklusif syaznirahim.com. Imej-imej ini tidak boleh dimuat turun, disalin, dihasilkan semula, atau digunakan dalam apa-apa bentuk tanpa kebenaran bertulis daripada pemilik. Penggunaan foto-foto ini tanpa kebenaran adalah dilarang keras dan boleh mengakibatkan tindakan undang-undang. Jika anda ingin menggunakan mana-mana foto, sila hubungi saya untuk mendapatkan kebenaran dan syarat pelesenan. Terima kasih kerana menghormati hak kami dan privasi individu yang digambarkan.