Search This Blog

Monday, August 31, 2020

Setia Yang Sebabkan Airmata Aku Menitis

 Klise di sambutan hari bersejarah untuk negara, aku pun tak terkecuali untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Negara Malaysia ke 63!


Amir menggayakan busana tengkolok kertas bercorak Jalur Gemilang yang adam buat kat sekolah.

Sebab, kepala adam besar, dia sendiri buat, dia sendiri tak muat nak pakai haha

Tahun ni sambutan merdeka rasa lain kan, macam lebih touching.

Lebih syahdu.

Sebab satu negara, bahkan 1 dunia masih 'berperang' dengan makhluk korona tu.

Semoga virus-virus tu cepat2 terhapus!


Dan, pertama kali dalam hidup aku, aku menangis dengar lagu Setia ni, padahal dah dengar dari kecik.

Sedih, terutamanya dalam video tu, tunjuk situasi semasa, frontliner benar2 berjuang menjaga rakyat. Lirik tu sangat-sangat menyentuh hati ini..wuwu

Meh sama-sama tengok video ni jom, klik je kat bawah ni:



Amacam, apa perasaan kalian lepas tengok video ni?

30 comments:

  1. Selamat Hari Merdeka!!
    sayuuuu jaa lepas tgk video ni

    ReplyDelete
  2. Biasa hari merdeka meriah dengan perbarisan kat dataran dan bungi api sambut merdeka. Tahun ni walaupun tak semeriah sambutannya tapi semangat tu ada. Betul, lebih syahdu rasanya.

    ReplyDelete
  3. Selamat hari kebangsaan...

    Video frontliners masa2 kemuncak covid-19 mmg sgt mnyentuh perasaan, esp yg berkawal tepi jalan 😔

    ReplyDelete
  4. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia ke-63

    ReplyDelete
  5. Salam kemerdekaan Syaz.
    Sayu..sangat-sangat.

    ReplyDelete
  6. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan :)

    ReplyDelete
  7. salam kemerdekaan
    tahniah buat kita semua rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  8. taching...dah la kakak fiezz ni cepat emo..dengar lagu je..tak mau tengok video klip dia..kang nangis..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha jom lah join saya nangis sama2 tengok klip ni :P

      Delete
  9. salam merdeka 63 syaz...nanti kita tengok videonya ek..kat opis ni tak syok lak nak tengok suara kena pelan2..haha

    ReplyDelete
  10. salam merdeka..
    semoga negara akan tatap aman damai sejahtera sentosa senantiasa.. amimm

    ReplyDelete
  11. saya suka dengan lagu Setia ni..penuh bermakna :D

    ReplyDelete
  12. Ai tak tengok pun video tu. Sebab taknak touching2. Tau dah mesti sedih.

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Ya it's me