Empati

Covid19 bukan sekadar pandemik, bukan semata penyakit.

Covid19 ini sangat menekan.
Juga mencelikkan mata.

Perkasakan empati dalam diri.

Musim-musim yang sangat mencabar buat semua orang ini, pastinya lebih berat dipikul oleh mereka yang rentan.

Semoga dipermudahkan urusan kita semua.

Gambar milik Faizati.

Aku jumpa di Twitter.



 

Post a Comment

13 Comments

  1. Betul kak syaz, musim pandemik ni, terlampau banyak masalah yang dihadapi orang ramai, sampai satu tahap ada yang bunuh diri. Moga moga Allah cepat cepat hapuskan covid-19 ni, dan semoga Allah permudahkan segala urusan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye, risau sangat. lebih2 lagi ramai pula yang jenis judgemental

      Delete
  2. Setuju, so sebolehnya kita cuba membantu kepada yang sangat memerlukan... Jimat jugak selagi boleh... Moga berkahir segerea segala penderitaan dek keran Covid 19 ni... hm

    ReplyDelete
  3. fizikal n mental kita pun berbeza kan syaz

    ReplyDelete
  4. Sangat setuju.. Malah Sha terpaksa elakkan membaca di sosial media kerana dah mkin ramai yang kurang empati.. Menakutkan..

    ReplyDelete
  5. Betul sangat-sangat. Penerimaan orang terhadap suatu situasi sangat berbeza-beza.

    ReplyDelete
  6. nasib kita xsama..
    semoga covid berakhir dgn cepat..
    xsnggup dh nk tgk penderitaan rkyat mesia.. =(

    ReplyDelete
  7. Simpati nampak mudah, empati tu yang sukar..

    ReplyDelete
  8. Beban setiap orang berbeza. semoga dipermudahkan segala urusan kita semua. Pandemik semakin mencabar yang tak tahu bila akan surutnya.

    ReplyDelete
  9. Moga semua baik2 saja. Doa byk2 😌

    ReplyDelete
  10. Ya betull .. kita tak duduk kat dalam situasi yang sama ..

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.