Sunday, November 21, 2021

Buat Aku Tersenyum

 Buat Aku Tersenyum - Sheila On 7


Terkenang lagu zaman remaja dulu hehe..
Dulu zaman aku sedang meningkat dewasa, lagu band dari Indonesia memang meletop-letop di telinga kami yang baru nak up ni tau!

Datanglah, sayang
Dan biarkan kuberbaring
Di pelukanmu
Walaupun 'tuk sejenak
Usaplah dahiku
Dan 'kan kukatakan semua
Bila 'ku lelah tetaplah di sini
Jangan tinggalkan aku sendiri
Bila 'ku marah biarkan kubersandar
Jangan kau pergi untuk menghindar
Rasakan resahku
Dan buat aku tersenyum
Dengan canda tawamu
Walaupun 'tuk sekejap
Karena hanya engkaulah
Yang sanggup redakan aku
Karena engkaulah satu-satunya untukku
Dan pastikan kita selalu bersama
Karena dirimulah yang sanggup mengerti aku
Dalam susah ataupun senang
Dapatkah engkau selalu menjagaku?
Dan mampukah engkau mempertahankanku?
Bila 'ku lelah tetaplah di sini
Jangan tinggalkan aku sendiri
Bila 'ku marah biarkan kubersandar
Jangan kau pergi untuk menghindar
O-o-o-ho-o-o-oh ...

Source: Musixmatch
Songwriters: Saktia Ari Seno

15 comments:

  1. uish...lagu zamana- zaman bercinta ni...minat gila ngan Sheila On 7, jadi kegilaan kan masa tu...

    ReplyDelete
  2. Ada lagi ke band ni...? Lagu2 boleh tahan

    ReplyDelete
  3. Akk suka lagu2 SO7 ni...
    "Ku petik bintang, untuk kau simpan"
    Lagu tu paling suka haha...

    ReplyDelete
  4. saya suka semua lagu-lagu Sheila On 7.

    ReplyDelete
  5. Artis terkenal masa dahulu..ada yang lama dan ada t=yang baru

    ReplyDelete
  6. wak lebih suka lagu oh Sephia.. 😅😅

    ReplyDelete
  7. Saya minat juga artis dari indonesia tapi yang dulu-dulu la hahaha... yang la ni saya minat adalah juga macam opick..

    ReplyDelete
  8. Minat gila Sheila on 7 ni. Kaset diorang ada lagi di rumah

    ReplyDelete
  9. antara band dari indonesia yang rasanya paling positif dan bersih...macam tak pernah dengar gosip yang negatif...

    ReplyDelete
  10. Lagu legend ni. SO7 kalau buat comeback mesti letops

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot