Showing posts with label video. Show all posts
Showing posts with label video. Show all posts

Friday, January 7, 2022

I Swear

 SR rasa, yang sebaya atau lebih tua dari SR, bila terbaca tajuk, mesti dah ternyanyi kan? ahahah! Lagu ni juga selalu diparodi sebagai orang Kelantan order air suam masa dekat kedai makan. Ahh..good old days 💓
+++

I Swear - All-4-One

Saturday, December 4, 2021

Cara Pakai Liquid Lipstik Yang Paling Mudah

  


SUMBER GAMBAR

Dulu SR suka pakai gincu bentuk klasik, ala yang tiub yang kita kena pusing bagi gincu dia keluar tu. Lepas pakai, kena pusing lagi sekali, masukkan dia ke dalam, sebelum tutup. Untuk elakkan kerosakkan pada gincu tu. Itu pun, kadang SR pakai nipis-nipis je. Tapi sejak dua tiga tahun kebelakangan ni, SR lebih suka pakai gincu jenis cecair. Yang kena sapu ke bibir guna berus kecil dan halus tu.

Sunday, November 21, 2021

Buat Aku Tersenyum

 Buat Aku Tersenyum - Sheila On 7


Terkenang lagu zaman remaja dulu hehe..
Dulu zaman aku sedang meningkat dewasa, lagu band dari Indonesia memang meletop-letop di telinga kami yang baru nak up ni tau!

Friday, November 12, 2021

Hadis kelebihan memiliki anak perempuan

DARIPADA Aisyah R.A, Rasulullah S.A.W telah bersabda yang maksudnya:

“Sesiapa yang diberati menanggung sesuatu urusan menjaga dan memelihara anak-anak perempuan, lalu ia menjaga dan memeliharanya dengan baik, nescaya mereka menjadi pelindung baginya daripada api neraka.”

[HR Bukhari, Muslim dan at-Tirmizi].

Monday, October 18, 2021

Balloon Garland Strip

 Previous post aku tentang persiapan untuk sambutan hari lahir amir tu, aku ada sebut tentang aku  dan zaimi ada tiup dan ikat belon-belon tu untuk gantung di dinding.


Tapi disebabkan aku noob dan aku tak rajin nak buat pembacaan masa tu, aku memang tak tau apa namanya pengikat belon tu, dan nama gugusan belon tu. Sampailah tadi blogger Mummy Ayu tanya di bahagian komen. Baru aku terasa nak cari nama sebenar gugusan belon tu, dan tali pengikat plastiknya.

Thursday, October 7, 2021

Malaikat


Rindu pulak dekat mak.
Hihi.

Mak aku garang woa masa aku kecik-kecik.
Alhamdulillah berkat garang dialah aku jadi orang.
Aku jadi apa yang aku jadi sekarang. 

Sunday, October 3, 2021

Ayu, Anna dan Elsa

Ada dua anak patung si ayu.
Satu rambut blond, satu rambutnya warna gold.
Ayu namakan yang rambut blond tu Elsa, yang seekor lagi rambut warna emas tu, ayu panggil Anna.

Friday, October 1, 2021

Purnama

 Lunak merdu suara pengantin baru kita ni kan.

💓💓

Salam Jumaat semua!

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot