Popo Maruku Pedas Manis

Berjalan mana hujung minggu semalam? Aku ke sini, ke Laman Basikal Seremban. Oh ini.  Tadi terjumpa pulak gambar maruku Popo ni. Sebenarnya beli masa perjalanan semula ke rumah dari Kota Bharu minggu lepas. Tapi hari ni baru teringat yang aku tangkap gambar dia.

Bukanlah nak review sangat pun Maruku Popo ni. Dari segi rasa, sama je macam Popo ni yang kita selalu makan tu. Bagi lidah dan tekak aku memang tak ada beza.

Cuma nak highlight dekat sini tentang packaging dia. Baby yang dalam keadaan meniarap tu masih maintain ada dan berlampin. Haha! Nak katanya, baby tu memang trademark sangat. Kalau dia tak berlebihan letak gambar pemanggang tu pun ok je rasanya. Less is more orang cakap. EH tapi ko siapa syazni nak tegur peket makanan orang? hahahah!

Rasa memang sedap sangat. Walau dia kata pedas manis, tapi dia lebih kepada manis. Tak adalah pedas sangat pun. Ok ok je. Budak-budak pun ok je makan maruku Popo ni.

Itulah sahaja.
Aku masih mengumpul kekuatan untuk tulis more stories tentang balik Kuantan dan KB haritu. Malas menguasai diri ini. Dahlah masih belum move on dengan keseronokan pergi Laman Basikal tu haha!

Salam Isnin!
Stay safe gais!

Post a Comment

16 Comments

  1. Eh ada lagi Maruku bayi. Hehe nama Popo.

    ReplyDelete
  2. maruku lejen ni..suka maruku ikan brand ni..

    ReplyDelete
  3. bahaha betul la apa kak syaz cakap tu patutnya gambar pemanggang tu tak payah beria sangat

    ReplyDelete
  4. maruku popo dari dulu hingga kini memang sedap... yg pedas manis ni layan jugak makan sesekali

    ReplyDelete
  5. dulu2 packing dia dalam plastik biasa je...

    *Singgah blog uncle ye

    ReplyDelete
  6. rasa macam pernah makan maruku ni

    ReplyDelete
  7. mmg lejen baby meniarap tu kan.. mama mmg suka yg version ori. boleh try yg pedas plak

    ReplyDelete
  8. gambar baby tu pun dah cukup tarik perhatian sebab tu memang trademark kan

    ReplyDelete
  9. tak besar2 baby tu... still merangkak pakai lampin

    ReplyDelete
  10. macam pernah makan maruku popo ni . packaging baru ker

    ReplyDelete
  11. Kami panggil Maruku adik....rasa dia tak berubah dari zaman saya kanak0-kanak hingga dewasa( bukan tua) hahaha

    ReplyDelete
  12. ha kan..over nau segal benda dia nak letak kat packaging dia

    ReplyDelete
  13. Packaging baru dah. Setuju! kalau ada gambar baby trademark terulung tu dah okay dah kan sebenarnya. Itu pun dah cukup. Ehhh siapa pulak kita nak tegur kan. Huhu...

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.