Nak Pakai Apa Ke Kelas Zumba?

 


Mahu mula bersenam tetapi berasa ngeri memikirkan senaman gim yang membosankan? Kemudian, Zumba adalah pertaruhan terbaik anda! Penuh dengan muzik ceria, gerakan bertenaga dan banyak keseronokan, ia lebih kepada malam yang aktif bersama rakan dan bukannya senaman yang membosankan. Tetapi memandangkan terdapat banyak pergerakan yang melibatkan lompatan dan regangan, anda perlu memilih jenis pakaian yang betul. Kami memberitahu anda apa yang perlu anda pakai ke kelas Zumba! Teruskan membaca!


Beralih dari kapas

Pakaian kapas sangat cekap untuk menyerap peluh anda, ya. Tetapi baju-T anda masih akan lembap dengan peluh pada penghujung senaman yang sengit itu. Sebaliknya, pilih fabrik yang menyerap lembapan dengan teknologi segera kering yang akan membantu anda kekal sejuk apabila anda melakukan sesuatu.


Zumba memerlukan bra yang betul!



Melabur dalam bra yang betul

Dada anda memerlukan sokongan yang mencukupi semasa senaman, lebih-lebih lagi semasa senaman intensiti tinggi seperti Zumba. Tisu payudara anda banyak bergerak ke atas dan ke bawah semasa ini dan tidak memberikan sokongan akan menyebabkan sakit belakang, ketidakselesaan dan kerosakan tisu yang seterusnya boleh menyebabkan kesan kendur dan regangan. Apa yang anda perlukan ialah coli sukan berimpak tinggi. Melabur dalam kualiti yang baik untuk memastikan lantunan yang tidak selesa tidak menghalang senaman anda!


Legging yang betul penting untuk zumba



Pilih betul-betul seluar legging anda

Adakah anda sedar bagaimana rupa pinggul dan paha anda semasa anda bersenam? Apa yang anda perlukan ialah legging yang menawarkan mampatan zon atau keseluruhan yang menahan otot anda dengan kuat dan menjauhkan goyangan yang janggal. Beli legging dengan keseluruhan mampatan untuk senaman pergerakan kuasa ini. Mereka mempunyai tahap mampatan yang konsisten di seluruh pakaian untuk menyokong anda semasa senaman supaya anda dapat merasakan setiap pergerakan otot.


Pergi daripada asas kepada menyerlah!

Ya, kita semua mempunyai perkara untuk hitam! Tetapi bagaimana pula dengan menambah warna terang pada senaman anda? Untuk satu, warna-warna cerah membuatkan anda berada dalam mood yang lebih baik dan kemungkinan besar anda akan lebih bermotivasi untuk bersenam dengan lebih kuat. Dan bukan itu sahaja! Ia mengepam tahap tenaga kelas kepada keamatan yang lebih tinggi sedikit.

sumber

Post a Comment

12 Comments

  1. uncle zumba pakai kain pelikat je.... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Ibu berzumba dkt rumah je itu pun kena waktu Aqil tak ada kalau dia ada asyik kena sakat je dengan bdk Aqil tu digelakkan ibu terkinja2 katanya. Hampeh btoi. ;,)

    ReplyDelete
  3. setuju dengan point pertama tu. Kalau buat aktiviti sukan seeloknya cari material yang cepat kering. Senang pulak tu kalau pakai seluar atau baju dengan material tu bila pergi berkelah sebab tak payah susah payah cari tempat tukar baju. Keluar dari sungai, berjemur kejap dah kering dah boleh terus balik

    ReplyDelete
  4. Baca ni, rasa nak kena mula berzumba.. pengembangan diri rasa macam tak terkawal 😅

    ReplyDelete
  5. kita zumba kat rumah pun mesti nak pakai pakaian yang selesa kan. apa lagi kalau ke kelas zumba.

    ReplyDelete
  6. Akak berzumba di rumah je buat masa ni. Yg penting, pakai apa yang selesa dan mudahkan pergerakan 😊

    ReplyDelete
  7. Kalau di rumah belasah je apa yg ada janji selesa dan memudahkan pergerakan.. hehe.. nnt nk try pgrm fitness yg di netflix tu mcm carney buat

    ReplyDelete
  8. kalau pakai baju fit masa zumba memnag best. tapi saya pkai bhagian dalam je lah.hehehe

    ReplyDelete
  9. wah..nak join kelas berzumba ke syaz? MA x minat sgt..tapi suka tengok..hah..aci tak?

    ReplyDelete
  10. kita zumba sendiri kat rumah...pakai baju tidur je

    ReplyDelete
  11. akak pun bila datang time rajin, berzumba kat rumah..biasa balik kerja tu, terus buat..berzumba dengan baju kerja je..hehe...

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.