Ubah Sudut Pandang Dalam Kelas

Assalamualaikum wbt 

#throwback
#entrykontot


Selalukan kalau dalam kelas, pelajar akan pandang ke depan. Sebab kat depan ada televisyen / skrin LCD / papan putih. Pensyarah / guru memang lazimnya akan berdiri mengajar di hadapan, sekali-sekala berjalan pusing kelas.

Tapi SR kan, kalau masa pelajar buat pembentangan, terutama pembentangan yang tidak menggunakan slides powerpoint, SR akan suruh mereka bentang di kiri, kanan atau belakang kelas sahaja. Sebab SR nak ubah sudut pandang mereka. Tukar perspektif.

Asyik pandang ke depan, sekali sekala pandanglah juga ke kiri, kanan dan belakang.

Mungkin akan perasan sesuatu yang mereka tak perasan sebelum ni?

😉

Post a Comment

6 Comments

  1. Jemu juga jika pandang tempat yg sama. Macam masa sy masih mengajar dulu, ikut jugaklah, kdg pandang ke depan, kadang, pandang ke tepi, asalkan jangan pandang belakang sudahlah.

    ReplyDelete
  2. Pandanglah ke arah mana pun tak mengapa.... Jangan pandang ringan je.... uhuk!

    ReplyDelete
  3. kena ubah supaya tak membosankan ye Syaz
    Sama2 je hari2

    ReplyDelete
  4. Sesekali kena tukar dan ubah kan..baru la ada rasa sedikit segar input masuk dalam otak..Dania lagi kesian..until now course dia hanya dia berdua jer dengan room mate dia belajar...

    ReplyDelete
  5. biar kan tak bosan kan... tukar sudut pandangan

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.