Kerja Yang Tak Habis

Assalamualaikum wbt


Apa khabar semua? Busy? Haha... SR nak bagi ayat klise lagi ni. SR memang agak busy lah sehari dua ni. Sebabnya memula busy sebab Week 14. Lepas tu bersambung dengan kebizian amir warded sebab influenza tu.

Lepas tu, minggu lepas juga adalah minggu pertama peperiksaan akhir pelajar UiTM. Adalah SR kena invigilate (jadi pengawas peperiksaan) di dewan. Selebihnya minggu lepas memang asyik mengisahkan siapkan menanda kertas ujian dan assignment student.

Dah siap tu, kena masukkan markah dalam sistem pula. Kena perhati nama seorang demi seorang betul-betul. Kadang nama ada yang sama, nama bapa aje yang lain.

Pernah dulu, SR dapat pelajar yang nama dia dan binti pun sama juga. Jadi kena tengok dekat nombor pelajar pula.

Kesimpulannya kalau masukkan markah ni, memang kena teliti habis. Salah masuk, boleh menjejaskan masa depan pelajar. Dan boleh dikenakan tatatertib!

Itu bab ujian dan assignment. SR juga kena baca, nilai dan evaluate thesis dan research proposal pelajar yang bawah seliaan SR + yang SR jadi pemeriksa kedua. Baca satu pun kepala boleh berasap, apatah lagi kena baca 6!

Tapi dah namanya tugas hakiki. Kenalah hadap juga. Slowly but surely. 

Kalau nak mengeluh memang tak terkeluh. Dan kalaulah 1 keluhan tu SR dapat RM10, rasanya dah jadi jutawan. Tapi instead of tak dapat apa, teruskan ajelah bekerja sekueknyo. Nenek moyang tak ada pulak tinggalkan harta berkoyan-koyan untuk SR duduk goyang kaki atas yacht persendirian kan uolls. Ahaha.

Apa kaitan dengan Mocha Mekdi di atas?
Tak ada kaitan. Sekadar gambar hiasan.

😘

Post a Comment

10 Comments

  1. Bab teliti ni memang betul2 kene aware kan.. silap skali habis..
    Mocha Mekdi cedap tu..hehe

    ReplyDelete
  2. Begitulah sibuknya rutin seorang pensyarah kan. Hebat Syaz menguruskan masa untuk kerjaya, keluarga dan hobi blogging.

    ReplyDelete
  3. Sesuatu tugas yang perlukan focus yang lebih memang memerlukan ketelitian...betul x?

    ReplyDelete
  4. mengeluh berpeluh-peluh kan syaz

    ReplyDelete
  5. Moga akk terus kuat menempuh setiap dugaan yang mendatang. Bukan senang nak senang, bukan susah nak susah..

    ReplyDelete
  6. betul3x..keja kena betul2 teliti... tambah2 melibatkan org lain ni..
    caiyok caiyok...
    iced mocha mc'd tu..pembakar semangat.. he he..gitu

    ReplyDelete
  7. PH pulak busy siapkan jamuan sekolah anak³, back to back huhu...
    Seronoknya kalau ada private yatch :D

    ReplyDelete
  8. kalaulah kata tetiba dapat tau nenek moyang mmg ada tinggalkan harta berkoyan...jangan lupa ajak ammi naik yacht sekali tau. teringin nak pakai topi besar tu ahaksss

    ReplyDelete
  9. Hahahaha~ Tetiba gambar tak de kaitan. Allahu. Pecah gelak saya. Alhamdulillah. Meriah juga ya kehidupan SR. Terisi dengan pelbagai memori. Terus semangat.

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.