SR ke Starbucks di Kyoto, Japan

Assalamualaikum wbt


Apa khabar semua?? SR dah selamat tiba di Malaysia pada hari Selasa. Tapi SR demam pula, dapat MC 2 hari. Haha!

Badan tak biasa berjalan jauh, memang tewaslah.
Ya, SR ada juga ke Starbucks yang tiada warna selain warna kayu sahaja tu, yang berada di Kyoto. SR pergi ke banyak tempat ketika di Jepun. Nantilah SR cerita bila dah hilang-hilang penat.




Apa yang SR boleh katakan, SR bermusafir ke Jepun ini banyak mengajar SR tentang perbezaan budaya dan cara hidup antara kita dan mereka. Terlalu banyak. SR pula pergi dengan rakan-rakan sekerja, dah hujung-hujung (SR pergi 10 hari) tu SR dah mula lesu dan rindukan mood booster SR iaitu zaimi dan anak-anak.

SR kagum betul dengan cara hidup orang Jepun. Bab disiplin mereka memang champion. Benarlah kata-kata orang yang pernah ke sana sebelum ini. Kali ini SR dapat saksikan sendiri.

Okey setakat ini sahaja dulu entry kontot SR. Slow-slow SR story nanti. Sayonara!
 

Post a Comment

12 Comments

  1. 33 years ago wak was there.. huhu

    ReplyDelete
  2. Lah... ingatkan kedai runcit....

    ReplyDelete
  3. Wah! Bestnya dapat jejak Jepun. Tak sabar nak tunggu cerita dari negara matahari terbit itu.

    ReplyDelete
  4. Kita gi Kyoto x sempat nak lepak lama... memang rushing sket so hanya sempat jenjalan ke temple yg femes, pastu gi arean Gion cari Geisha hahaha... yg best naik romantic train ngan bamboo grove... mmg x sempat nak mengopi.. ni kalau ada rezeki dpt gi lagi, harus la JJCm mengopi je kat sana hahah

    ReplyDelete
  5. Klasik venue starbucknya..sgt Jepun..

    ReplyDelete
  6. Wah seronoknya nanti share lagi ya

    ReplyDelete
  7. welcome home.. have a good rest, nanty story yer..
    cantiks...starbuck nya... betul tu, seronok bila berpeluang ke negara org tgk lifestyle diaorg kat sana...

    ReplyDelete
  8. klasik nampak..wah best nyee travel SR..

    ReplyDelete
  9. Untung dapat pergi tengok negara orang..

    ReplyDelete
  10. Best la ada pengalaman ke Starbucks Kyoto, classic starbuck kat sana...menarik...

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.