Pages

Search This Blog

Showing posts with label Puding gula hangus. Show all posts
Showing posts with label Puding gula hangus. Show all posts

Wednesday, July 23, 2014

Rabu Resepi | Puding Gula Hangus

Helo puan puan *dagu macam chef wan*

Minggu lepas aku skip segment ni, saja je..
hee..

Minggu ni nak kongsi resepi Puding Gula Hangus pulak..
Seperti biasa, gambar pinjam dari blog orang..




Bahan-bahannya:

2 cawan gula pasir,  1 cawan dihanguskan dan dicampur dengan 1 cawan air
1 tin susu cair
4 biji telur
2 sudu besar tepung kastard
Sedikit marjerin

Cara-caranya:

Pukul gula yang tidak dihanguskan bersama telur sehingga kembang.
Kemudian, masukkan susu dan tepung kastard, kacau hingga sebati.
Sapu acuan dengan sedikit marjerin, dan masukkan gula hangus tadi.
Masukkan pula adunan sebati tadi, dan kukus sehingga masak.
Sesudah masak, sejukkan.


Senang bukan?
Bolehlah nak buat sendiri bulan-bulan puasa ni, kalau nak beli kat Bazaar satu slice tu RM2 gak kan..

:)



Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.