Pages

Search This Blog

Showing posts with label Sibu. Show all posts
Showing posts with label Sibu. Show all posts

Wednesday, December 15, 2010

Budak 4 Tahun Teman Mayat Ibu 2 Hari: Tapi Utusan Malaysia..

Kesian sungguh dengan nasib kanak-kanak berusia 4 tahun di Sibu ni..
Ibunya dipercayai dah meninggal dua hari, dah berulat dah pun..
Tapi mungkin sebab dia kecil lagi, dia tak mampu untuk pergi meminta bantuan..

Apa yang dia mampu adalah hanya duduk je menahan lapar menemani mayat ibunya itu..

Memang perasaan simpati mula terbit dalam diri aku masa aku membaca berita ini tadi..
Baris demi baris..

Tup tup, habis je aku baca berita ni tadi, aku tergelak.

Eh kenapa aku tergelak?
Adakah aku mengejek nasib budak kecik itu?
Oh tidak..aku tak lah sekejam itu..
Aku kesian kat budak tu, tak kan aku nak gelakkan dia..

Apa yang buat aku tergelak adalah Utusan Malaysia ada menyelitkan satu perkataan yang agak unik disitu.
Yakni di berita itu.


Kenapa ada perkataan habis disitu?
Kenapa?
Kenapa???
Kenapa????

Sumber artikel adalah di sini.
Harapnya perkataan habis itu di remove lah ye :)

ps: takziah kepada keluarga mangsa, Magdeline Cadon..

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.