Pages

Search This Blog

Showing posts with label kad matrik. Show all posts
Showing posts with label kad matrik. Show all posts

Sunday, February 22, 2009

What's in My Bag?

i) show your bag
ii) mention what is in your bag
iii) choose 5 friends to do this!
Cik Amy cakap nak tau ape dalam beg... ha meh nak cek sket...
ha ni la beg buruk aku.. aku beli kat mines lame dah.. dekat setahun dah kot.. sbb tu skg aku sgt tgedik nak beg baru..uwaaaa......
pe dlm beg? ha meh kita selongkar same2 ye.. pe yg aku kendong selame ni...

1) bil2 & ketas2 jadah hape ntah... ade la dalam beberapa gram beratnye..huhu

2)duit?? adoyai bersepahnye duit aku... trok tol!

3) wallet... usah di tanye nape gambar bear... aku pon xtau nape..
4) kunci umah.. wajib bawak nanti kot2 balik mase mak xde kat umah xkn nk tercongok berjam2 depan umah..

5) hairband spare.. kang wat nye terhilang mase brenti smyg mane2 tburai lak rambut.. cmane nak pakai tudung.. hairband ni paktak belikan mase dia wat haji aritu..

6) kad matrik..juge wajib bwk.. leh dpt student rate kalu g mane2..haha!

7) maxis broadband modem..hmm... nape de dlm beg ek?

8) sikat boleh lipat..senang nak sikat rambut pas solat di surau awam..

9) pin2.. spare gak...

10) minyak wangi yg aku pakai jrg2.. sbb xsuke bau dia..

11) inhaler dan krim kaki... ubat ni.. wajib bawak..

12) mekap2 murah ku..huhu...

13) mathurat.. senang.. kot2 la nak g kubur atok leh bacekan Yassin..


14) kamera zaimi... heheh...

ha tu la yang aku kendong selame ini...
5 org untuk diselongkar?
xtau la depa nak wat ke x...
1)Pa'e
2) Eyena
3)cik Yana
4) Rini
5) Naz

Thursday, January 22, 2009

Report polis

allu.. arini aku nk story sal pengalaman sadis aku sal kehilangan kad matrik..
alkisah.. kad matrik aku ilang dah dekat sebulan dah..
aritu dah g dah unit keselamatan UKM lapor sal kad matrik ilang.. sekali mak guard kat situ kate kene g report polis dulu..
?????
heran gak mase tu..
pastu tanye kat sal ngn farah, sbb dorg dak UKM dulu..
dorg kate xyah repot polis pon..
mse tu aku dh hot dah. aku mmg tpikir yg makcik tu pekena aku jer..
pastu pagi td g la lg..
tup tup..
mmg sahih!
prosedur baru UKM skg mmg kene wat repot polis..
x caye? ha cube tgk kat bwh ni..
ente pcy skrg?
huhuhu..
pastu.. disbbkan aku dmm truk gak arini n nk g ke pusat kesihatan.. jadi aku pon tpakse la g ke balai polis kat bandar baru bangi ni..
sesampai je kat balai polis tu,aku tpikir..
cmane nak cakap ngn polis ni ek.. kang gelak kang naya je..
nak ckp cmne..
"polis polis... kad matrik sy ilang.."
hoh??! xkan nk ckp cmtu kot??
ayoyoyo...byk malu juga..
bile aku start cite je kat polis tu, dier trus teka aku ni dak UKM..
dier pon gelak je..
mmg dier kate x relevan tp dah UKM bg arahan dorg wat je la..
gilo.. UKM je yg ilang ad matrik kene repot polis.. dan aku bukan yg ptame..
huhu~


ha.. inilah repot tu.. dahla kene byr RM2..
sabau je la.. agak myusahkan la...
@#$%

pastu g balik kat unit keselamatan tu..
dier amek salinan besar..
pastu kene isi borg lagi.. aduhai..
xleh tulih rgkas2 lak tu..
kene sound sebijik aku sbb tulis ringkas2..
sekali lg @#$%^&

las sekali zaimi yg tolong aku isikan borg..
ni borg lain lak..adoi.. dahla sakit2 bdn..
byk lak dugaan..
sabau je la..
pastu..
x sampai pon 5minit..
kad matrik baru aku dah siap di cetak..
hoh???
kejap je pon.. ampeh..
saje je pjg2 kan prosedur..



ni la kad matrik baru aku..
sebijik tet tet macam kad matrik lame..
haha..
ampeh tol~~~



Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.