Showing posts with label pistol. Show all posts
Showing posts with label pistol. Show all posts

Thursday, 24 November 2022

Melawat Istana Seri Menanti Kuala Pilah

#throwback

Assalamualaikum wbt...

Akhirnya penantian kita semua selama behari-hari berteka-teki tentang siapakah gerangan Perdana Menteri Malaysia yang ke sepuluh telah terjawab. Sekalung tahniah saya ucapkan buat DS Anwar Ibrahim atas lantikan. Sesungguhnya amanah dan tanggungjawab di bahu Dato Seri amatlah besar sekarang. 

Semoga semuanya berjalan dengan lancar ya Dato Seri!

Berbalik pada tajuk SR, entry throwback pada hari ini, SR nak kongsikan kisah kami sekeluarga melawat Istana Lama Seri Menanti di Kuala Pilah pada hujung Oktober 2022 yang lepas.

Asalnya memang tidak merancang pun mahu ke Istana Seri Menanti. Tujuan asalnya pada pagi hari kejadian, SR dan zaimi nak bawa emak dan abah SR bersarapan di Kodai Makan Ain, Seri Menanti Kuala Pilah memandangkan mereka ada di rumah waktu tu. Kebetulan pula, mereka tak pernah lagi ke Kodai Makan Ain. 

Jadi, why not kan?

Gerak anak pagi-pagi Sabtu tu, dah bersiap semua, terus sahaja kami bertolak ke Kodai Ain tu. 

Thursday, 5 June 2014

Contengan Pertama Adam | 4 Jun 2014

Alang-alang teringat ni saja lah nak abadikan memori yang satu ni..
Semalam pergi TESCO Seremban Jaya tu..
Belikan adam mainan yang macam papan conteng tu..

Actually pen papan tu takde dakwat pun, dia guna sistem magnet..
Hujung pen tu besi, so besi tu akan tarik serbuk magnet..

Ajarlah adam cara pegang pen, dan macam mana nak guna pen tu..
Mula-mula adam biasalah, semua dia nak masuk dalam mulut..

Lepas tu bila dah tau, asyiklah duk gesek kan pen tu kat papan putih tu..
hahaha

Excited pulak dia!


Ha tu lah hasil gese gesel pen kat papan putih tu..
Ok lah tu kan untuk budak setahun 2 bulan? hehe..


 Ha yang ni pulak muka bengang sebab pampers dah penuh..
Pistol tu kasi leka dia sementara kat atas trolley je..

:P


Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Awana SkyWay Gondola: Genting Highlands Cable Car

Awana SkyWay Gondola: Genting Highlands Cable Car
BOOK YOUR RIDE HERE