Pages

Search This Blog

Showing posts with label puding roti. Show all posts
Showing posts with label puding roti. Show all posts

Wednesday, May 21, 2014

Rabu Resepi | Puding Roti

Hello uolls..

Harini nak share resepi puding roti pulak.
Puding roti ni sedap juga kalau makan petang-petang, tak pun buat untuk jamu tetamu datang kan?
Cara buat pun tak lah sesusah mana, dan boleh siap sekejap je.


Bahan-bahannya:

1 buku roti
2 biji telur
1/2 cawan gula
1/2 cawan marjerin
2 cawan air + susu pekat (agak-agak manis)
Sedikit esen vanilla
Cara-caranya:

Potong roti kecil-kecil dan rendam dalam air yang telah dicampur dengan susu pekat tadi.
Pukul marjerin dan gula hingga kembang.
Masukkan telur satu persatu sambil memukul adunan.
Masukkan esen vanilla.
Masukkan roti, dan gaul sehingga rata kesemua bahan tadi.
Pindahkan ke dalam loyang, dan bakar dalam oven seketika dengan suhu biasa membakar kek.


 jom buat!

Aku pun dah lama tak makan puding roti ni..
nyum nyum..


Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.