Search This Blog

Wednesday, August 19, 2020

Suasana Penghujung 1441


Hari ini kan hari terakhir tahun Islam 1441 Hijrah.
Suasana kawasan kampus pun sejuk dan redup je harini berselang seli dengan hujan, kejap rintik, kejap lebat sikit, kejap gerimis.

Pemandangan ni adalah dari hujung koridor pejabat aku.
Depan pintu toilet.
Setiap kali terbit hajat kecil mahupun besar untuk dilunaskan, aku mesti akan nampak pemandangan ni.
Masa nak basuh tangan lepas makan, masa nak ambil wudhu untuk solat.. 
Inilah pemandangannya.
Yang bertahun-tahun tak ada perubahan ketara sangat.

Yang paling aku suka, adalah pokok yang paling tinggi dan paling menonjol antara yang lain tu.
Batangnya warna lain, terletak pulak dekat dengan tasik kecik tu.

Oklah pokok, berjumpa lagi kita di tahun depan (tahun islam) ya 😀

Ecey cakap dengan pokok pulak aku petang ni hahaha, 
mesti efek dengar lagu hindustan di kala hujan ni..

🎶🎵Ho gaya hai tujko to pyar sajnaa🎶🎵


 Salam Maal Hijrah semua!

26 comments:

  1. sikit hari lagi habis la tu kena gondol. Orang buat bangunan. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. kawasan reserve dalam kampus tu, tak boleh gondolkan :)

      Delete
  2. Sejuk mata memandang tengok pokok2 hijau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, kalau masa hujan paling best nak usha :)

      Delete
  3. Salam Maal Hijrah....sejuk mata memandang bumi hijau :)

    ReplyDelete
  4. boleh snap buat kenangan...dari pokok tu kecik sampai dh rendang nanti.

    ReplyDelete
  5. Ku lihat hijau..segar mata memandang..

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..dah masuk tahun baru

    ReplyDelete
  7. bestnyaa view hijauuuuu ja...
    office atie terkurung tak nmpk luar :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..yang ini pun kena pergi koridor baru nampak ;)

      Delete
  8. TErapi mata dapat lihat pokok-pokok hijau... salam maal hijrah

    ReplyDelete
  9. kalau pusat tuisyen tgk depan jalan raya..kiri kana jalan raya..bosannn ^_^

    ReplyDelete
  10. tenangnya tengok pokok2 yg cantik. indah ciptaan Allah

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Ya it's me