Wednesday, 4 November 2020

Mungkin ada sesuatu di muka awak? | Wisdom Wednesday

 Pernah tak kadang-kadang rasa miang-miang kat muka?

Rasa macam ada rambut, tapi tengok tak ada apa pun?

Tau tak, sebenarnya dekat muka kita tu, ada makhluk halus?

Hahaha!

Bukan hantu (kalau hantu tak tahu la, pergilah berubat), tapi kemungkinan ada Face Mites.

Kalau tak silap, orang kita panggil hama.

Ok hari ni masih nak kongsi tentang betapa amazing nya dunia mikroskopik ni.

Jadi nak kongsi satu video yang menunjukkan tentang rupa Face Mites tu kalau kita tengok menggunakan mikroskop.

Jom tengok video! 👀😁

38 comments:

  1. Pernah.Kalau rasa macam ni cepat-cepat basuh muka.

    ReplyDelete
  2. Eii..macam raksasa..heheh..

    Selalunya kalau atas rumah burung merpati mesti akan rasa miang2 kat muka ni. Kalau ada rumah bela ayam pun boleh jadi jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makhluk2 tu lagi banyak kat ayam itik agaknya hehehe

      Delete
  3. wak pon x larat nk tgk video hama tu., huhuhu

    ReplyDelete
  4. Ok boleh fikir kemungkinan hama apabila gatal di muka.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. bila dah zoom dan nampak rupanya, seram kan wak

      Delete
  6. Gelinya tengok.. tapi realitinya begitu la Rather not to know to tiny monster inside me that can make me paranoid overdose. Haha

    ReplyDelete
  7. aduh, meremang bulu roma tgk video ni

    ReplyDelete
  8. mak aiii..geli pulak nengok..tapi nasib baik lah dia cakap face mites ni tak berbahaya..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah dia tak bahaya, malah membantu kita hehe

      Delete
  9. Alamak...geli plak tgok..tp mmg selalu gak rasa macam tu...eeee..serammm

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. tapi dia sangat2 kecik sebenarnya hehe

      Delete
  10. kadang kala memang rasa macam tu terus scrub muka

    ReplyDelete
  11. Seram tgk benda2 saintifik mcm ni sbnrnya... geliii

    ReplyDelete
  12. hahaha... patut la asik gatal2 jer muka ni...

    ReplyDelete
  13. Geli pulak tengoknya, tapi itula face mites memang ada dekat kulit muka kita semua, kena selalu bersihkan kulit jela kan kalau tak nak membiak banyak hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kan, lepas dah tau lagi rasa paranoid :P

      Delete
  14. Seriouslah.. Lepas nie memang terus basuh muka lah jawabnya.. seram pula.. hahahaha

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Awana SkyWay Gondola: Genting Highlands Cable Car

Awana SkyWay Gondola: Genting Highlands Cable Car
BOOK YOUR RIDE HERE