Gadis dan Bunga Kertas Putih

Sibuk budak kecik ni suruh aku ambil gambar dia dekat celah bunga bulang atau bougainvillea atau bunga kertas ni. Kebetulan seminggu ni, banyak pulak pokok bunga kertas putih kami ni berbunga.

Rasanya zaimi ada letak baja lah tu. Selalu kalau tak dibaja, memang daun je banyak. Lepas letak baja, baru keluar bunga. Tapi yang warna lain tak berbunga lebat kali ni. Warna putih je yang gebu-gebu.



Yang warna oren adalah berbunga kecik-kecik je tu ha.

Itu sajalah update pasal bunga dekat rumah ni. Orang tak green thumb macam ni la, tapi teringin pula nak kongsi gambar bunga dekat depan rumah. Hahaha.

Post a Comment

15 Comments

  1. baca tajuk..ammi ternyanyi pulak lagu rahimah rahim..

    ReplyDelete
  2. Wah, memang lebat juga bunganya! :)

    ReplyDelete
  3. Gadis dan bunga ye....well..dulu masa mak sihat mak suka sanagt tanam pokok bunga kerts macam- macam warna..siap mak pandai kahwinkan warna- warna tu jadi kombinasi yang cantik

    ReplyDelete
  4. cantik jenis kuntum sejambak gitu..
    rumah akak bunga kertasnya bagi baja ke tak bagi sama je, daun je banyak bunganya entah mana

    ReplyDelete
  5. Bunga kertas ni selalunya akan lebat bila musim panas, kan. Agaknya tu sebab bunga lain tak lebat, yg ni terlebih baja ya, hihi

    ReplyDelete
  6. cantik bunga-bungaan dan modelnya

    ReplyDelete
  7. Macam tajuk lagu Rahimah Rahim pulak

    ReplyDelete
  8. Wah..cantik putih berseri seri bunga kertas putih..lawa kan

    ReplyDelete
  9. bunga kertas ni kalau berbunga mmg lebat.

    ReplyDelete
  10. jarang tgk yg warna putih.. tp bunga kertas mmg cantik

    ReplyDelete
  11. cantik pulak..saya suka kaler putih dengan hijau ni..

    ReplyDelete
  12. Okaylah tu, ada jugak pokok bunga kat rumah. Cantik rimbun bunganya lepas letak baja. Berseri seri laman dengan bunga kertas putih ni.

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.