Baju Sekolah Harga Patut Dan Elok Kainnya

Assalamualaikum!

Macam tak percaya pun ada. Amir dah nak masuk darjah satu dah.
Rasa dia baby lagi.

Rasa touching pula masa shopping baju sekolah dia nak masuk sekolah rendah ni.

Untuk Adam sebelum ni, kami belikan baju sekolah jenama Canggih. Klise kan? Nak dijadikan cerita, kami tak sempat nak order baju sekolah jenama Canggih untuk kali ni. Sold out memanjang dekat shopee. 

Website dia pun sold out juga untuk saiz amir. Jadi, lepas cari dan baca beberapa review dari buyer, kami pun decide untuk beli baju uniform sekolah jenama MU. Harga dia berpatutan. Yang paling menarik, kualiti kain dia pun okey. Tidaklah keras, tidaklah nipis, tidaklah jarang dan tidaklah panas.

Memang zaimi beli semua sekali dekat shopee Pasaraya MU tu aje gais. Dari kasut, stokin, seluar sekolah, baju sekolah, baju pengawas perpustakaan warna merah jambu, baju melayu..semua order setempat aje.

Kami tak berani nak pergi shopping dekat kedai sebenarnya. Agaknya, dekat kedai, ada lah kot uniform cap canggih yang kami nak beli asalnya tu.  Tapi, rupanya nak berjodohan dengan uniform MU ni. Kasut pula kami beli brand Pallas. 

Kaki masing-masing punyalah panjang. Dah pakai kasut saiz budak besar dah masing-masing. menurun genetik Bugis omak lah kot. Hahaha


Adam masih pakai seluar tahun lepas. Tak belilah yang baru sebab masih boleh pakai. Beli yang baru kemudian nanti. 

Oh ya, siapa nak tengok-tengok shopee MU ni, klik sini.

SR tak buat paid review, cuma berkongsi barang baik.
Gittew...

Sekarang tengah malas-malas nak jahit lencana sekolah...
Kalian dah jahit?

Post a Comment

9 Comments

  1. bila musim pendamik ni masuk sekolah pun dah lain kan... semoga kita sentiasa dilindungi.

    ReplyDelete
  2. Lorr amir sebaya uyum rupanya... Klu uyum mmg x bole beli online.. Haha saiz xde.. Ini pun terpaksa beli saiz besar.. Br je alter baju suar dia semua.. Hahaha

    ReplyDelete
  3. selamat kembali ke sekolah. Semoga Allah memelihara adik.. stay safe

    ReplyDelete
  4. ayu dulu masa diaorang sek rendah pun beli canggih. now dah besar2 ni, masing2 memilih kain la, cutting seluar la...ikut aje sbb yg nak pakai pun diaorang.

    ReplyDelete
  5. Samalah saya dulu, lepas tu bila hantar anak ke sekolah tengok dia masuk dalam sekolah rasa bergenang airmata sebab terasa diri dah purba.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. bergaya anak2 masuk sekolah dgn pakaian baru
    memburu ilmu walau terpksa bersaing dgn pandemik

    ReplyDelete
  7. baju pun tak beli lagi...tengah berkira2 nak beli ke tidak

    ReplyDelete
  8. Ramai parents yg tengah cari pakaian sekolah sekarang ni .

    ReplyDelete
  9. Yaa. mudah jugak carik kt Shopee.. I love thisss!

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.