Pensel Warna Kontot

Antara isu yang selalu parents dalam group whatsapp kelas amir borakkan adalah "Bolehlah tolong check dalam beg anak, kot-kot terambil pensel warna anak saya."

Aduh SR kan, hari-hari pesan dekat amir.

"Jangan guna kawan punya," dan "Jangan bagi kawan pinjam."

Bunyi agak kejam kan? Tapi SR malas nak hadap kes barang tertukar-tukar sampai hilang.

Tapi bila dah selalu sangat naik isunya, SR pun bukalah kotak pensel warna amir.

Alhamdulillah, betul firasat SR yang amir tak ambil pensel warna orang lain, dan tak hilang pensel warnanya. Cuma SR baru perasan yang pensel warna biru muda dia dah kontot 😂

Merah, oren, kuning dengan hijau muda pun dah kontot juga.

Itu antara warna-warna yang asyik amir guna untuk kerja dia. Jadi alang-alang dah perasan yang wujudnya si kontot-kontot ni, tukarkan aje dengan pensel warna spare, yang memang akan diambil satu batang persatu batang, hanya jika perlu sahaja.

SR pun pesanlah lagi dekat amir, lain kali kalau pensel atau pensel warna dah kontot macam ni, bagitahulah emak atau ayah. Susah nak pegang dan guna bila dan kontot macam ni.

Amir gelak aje. Harap dia fahamlah apa SR cakap tu.
😊

Post a Comment

5 Comments

  1. Budak² memang kena selalu diingatkan. Bagus Amir tak ambik warna kawan. Semoga urusan Amir di sekolah dipermudahkan hendaknya. Aamiin. Good boy. 👍

    ReplyDelete
  2. agus idea Syaz tukar pencil warna yang kontot tu. Kalau rajin, kita pun nak ikut idea beginilah juga. Tq for sharing Syaz.

    ReplyDelete
  3. hmmm aida jarang cek beg anak2.
    kakak2 tu da besar, kira ok la.
    beg Ijat, ntah ok ntah tak kan? ha ha aha ha...

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.