Coffee Maker MMX

Assalamualaikum wbt


SR dapat Coffee Maker MMX dari zaimi sempena birthday SR tahun ni. Haha! Zaimi kata, SR kan suka minum kopi sejak-sejak dah jadi emak orang. Tapi selalunya order atau kalau di rumah, selalunya kopi 3 in 1 😂 Jadi zaimi kata, dia belikanlah 1 untuk SR. Kalau SR dah mahir nanti, boleh upgrade coffee makernya. 

Itu yang kita mahu! Ahahah!


 

Terima kasih zaimi! Seronok SR main-main mesin ni sejak dah ada. Ambil biji kopi yang dah grind, on mesin, bau semerbak! Paling seronok masa buat frothing dia.


Tapi kan, yang SR nak tanya-tanya juga pada rakan-rakan blogger atau sesiapa sahaja yang nak bagi cadangan, boleh cadangkan pada SR:

1. Jenama biji kopi yang sedap selain Starbucks?
2. Nak beli di mana?

Haa... Sesiapa tahu bolehlah maklumkan pada SR. Boleh SR cuba-cuba. SR kan budak baru belajar, kalau salah, atau kalau nak recommend, tolong tunjukkan!

 Thank you in advance SR ucapkan! 


Cappuccino yang SR buat guna Coffee Maker tu. Guna kopi Starbucks, susu guna susu segar biasa. Memang sakanlah SR minum kopi sekarang 😂

Jemput tengok post ini juga ya! 😊👇👇

Post a Comment

12 Comments

  1. wah.. bestnya.. MA x level ni lagi la..still guna yg capsule je.. lagi guna yg coffee beans ni memang semerbak la bau nya kan... emmmm..best

    ReplyDelete
  2. warna dia cun la.. nak suggest pun tak tahu tapi kopi starbuck je yg Fiza guna pun.

    ReplyDelete
  3. Wah.. senang nk bancuh kopi lepas ni

    ReplyDelete
  4. wahhhhh menarik nih, dekat kedai puspanita dia ada juga guna kopi biji nnati akak tanyakan mereka guna jenama apa ya... kotla SR nak cuba

    ReplyDelete
  5. selamat mengopi SR. boleh tanya blogger Farrah MF. Dia pandai bab ni

    ReplyDelete
  6. Harum seberbak la rumah syaz lepas ni....

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah
    Bolehlah hari2 mengopi

    ReplyDelete
  8. wah.. menarik ni.. best nya bau brewed coffee.. semerbak..

    ReplyDelete
  9. Saya pernah try jenama Doorstep Coffee dengan Perk Coffee, sedap juga..ada banyak pilihan..boleh cari kat shopee

    ReplyDelete
  10. Nak kopi secawan boleh....hehehehe....

    ReplyDelete
  11. Bestnya ada coffer maker..I Like..

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.