Bersihkan Microwave Guna Mop Lantai


Perbuatan membersihkan microwave menggunakan mop yang sama untuk lantai boleh menyebabkan pencemaran silang.

Tindakan mengabaikan aspek kebersihan dan keselamatan makanan ini boleh menyebabkan penyakit bawaan makanan dan air seperti kolera, tifoid, Disentri, Hepatitis A dan keracunan makanan.

Tindakan di bawah Akta Makanan 1983 boleh diambil ke atas premis kerana pengendalian makanan yang tidak selamat dan berisiko.

Sekiranya anda melihat amalan pengendalian makanan yang tidak selamat dan berisiko, salurkan aduan anda melalui Sistem Pengurusan Maklumbalas Awam, SisPAA di https://moh.spab.gov.my/eApps/system/index.do
 
+++

Eew.

Kepada yang buat tu, tak ada common sense ke 🤢

Post a Comment

6 Comments

  1. Masa tengok video tu memang ternganga la sebab sanggup dia guna mop cuci microwave

    ReplyDelete
  2. Uishh ada ke yang buat? Uwekkk..

    Pakai je la kain buruk, dari pakai mop tu, susah kann dengan batang mop nye lagi 😅

    ReplyDelete
  3. mmg tak dpt nak diterima perbuatan yg x guna akal mcm tu

    ReplyDelete
  4. Memang biadap tau...geram je tengok...nak tau x kat office SA ada chinese...rupanya dia bawak bekal lauk ba alif ba ya tu..and selamba dia panaskan dalam microwave office...SA buat laporan...eh...SA plak kena sound..benda dalam siasatan sekarang...geram betul..office ramai melayu kot..benda2 macam tu sensitif kan...

    ReplyDelete
  5. Eewwww.. pernah dulu Aini tak ingat tapi ada sorang cleaner ni mop lantai pastu lap meja pun guna mop lantai tu jugak..

    ReplyDelete
  6. Alahai .. Bersih microwave guna mop lantai .. Memang sapa yg buat tu pengotor laa .

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.