Apl Android (Belajar Bahasa) Untuk Dimuat Turun 2023

 

Terdapat sejumlah besar apl untuk dimuat turun dari Gedung Google Play


Tablet dan telefon Android ialah keajaiban teknologi yang telah membentuk semula landskap sosial kita. Mereka menghiburkan, membenarkan anda bekerja dari mana-mana lokasi dan memastikan anda sentiasa berhubung dengan rakan, keluarga dan rakan sekerja. Dengan apl (Apps) yang betul, anda boleh mengubah sel atau slate anda yang sederhana menjadi pawagam mudah alih, stesen kerja, kanvas seni, pengurus resipi dan banyak lagi. Malangnya, mencari apl Android terbaik untuk dipasang boleh menjadi satu cabaran.

Terdapat sejumlah besar apl untuk dimuat turun dari Gedung Google Play, tetapi yang manakah berbaloi? Kami telah mengumpulkan senarai ini untuk membantu anda menemui apl yang berfaedah, jadi baca terus: Anda mungkin menemui sesuatu yang anda tidak tahu yang anda perlukan.



Perlukan perkhidmatan penstriman video yang menghiburkan? Terdapat aplikasi untuk itu. Mencari pemproses kata yang boleh dipercayai yang akan memastikan anda produktif semasa dalam perjalanan? Terdapat aplikasi untuk itu juga. Harap maklum bahawa kami tidak memasukkan sebarang permainan dalam pusingan ini. Bagi mereka, lihat senarai berasingan kami bagi permainan Android terbaik. Setiap apl yang disyorkan adalah sangat baik dengan cara tersendiri. Secara keseluruhan, koleksi kami ialah petikan apl terbaik Gedung Google Play pada masa penulisan. Jadi teroka dan nikmati.


#1 Duolingo
Jika anda ingin mempelajari bahasa lain, Duolingo menggabungkan pembelajaran bahasa dengan pelajaran bersaiz kecil dan antara muka yang mesra. Bermula dengan perbendaharaan kata yang mudah dan membina dari sana, Duolingo ialah panduan anda untuk mempelajari bahasa baharu atau mempelajari bahasa yang sudah anda ketahui. Lebih banyak anda menggunakan apl itu, lebih banyak anda membuka kunci dan—dengan latihan—lebih banyak yang anda pelajari. Apl percuma ini pada masa ini menyokong bahasa Denmark, Belanda, Perancis, Jerman, Ireland, Itali, Portugis, Sepanyol dan Sweden. Atau lebih banyak pilihan praktikal, seperti Esperanto dan Klingon.


#2 Google Translate

Ramai orang takut tidak dapat berkomunikasi dengan orang dari negara lain semasa dalam perjalanan. Terjemahan Google mengambil sedikit kelebihan, dengan cepat menterjemah sama ada teks bertulis atau perkataan lisan. Anda juga boleh menggunakan aplikasi untuk bercakap untuk anda, dan memasukkan teks melalui kamera atau tulisan tangan anda. Apl ini boleh menterjemah 103 bahasa dengan sambungan data dan 52 bahasa apabila anda berada di luar talian.



#3 LingoDeer


LingoDeer ialah alat pembelajaran bahasa yang hebat dengan tumpuan bahasa Asia yang kuat (walaupun ia termasuk beberapa bahasa utama Eropah juga). Kursus apl ini berbilang bahasa, jadi jika anda ingin belajar bahasa Jepun sebagai penutur Jerman, ini adalah aplikasi untuk anda. Walau bagaimanapun, LingoDeer juga agak mencabar, kerana ia menampilkan terminologi peringkat tinggi yang khusus dan penjelasan tatabahasa yang terperinci. Walau bagaimanapun, ia adalah sumber yang hebat, dan pembangun sentiasa menambah baik aplikasi berdasarkan maklum balas komuniti.



#4 Microsoft Word


Secara ringkasnya, Microsoft Word ialah alfa dan omega pemprosesan perkataan dan salah satu apl utama dalam Microsoft Office 365. Anda akan menemuinya pada setiap jenis komputer dalam setiap jenis tetapan, dan kini ia tersedia secara percuma pada Android . Word dipalamkan ke dalam infrastruktur awan Microsoft untuk memastikan dokumen anda teratur, tetapi nilai jualan utamanya ialah ini benar-benar Word. Perkara yang anda buat pada telefon anda akan kelihatan sama pada desktop. Bagi pekerja yang sedang dalam perjalanan, ia adalah penting.



#5 Grammarly Keyboard


Papan Kekunci Grammarly membetulkan kesilapan tatabahasa dan ejaan anda semasa anda menaip. Papan kekunci ini berguna untuk segala-galanya daripada menulis e-mel kepada mengarang siaran media sosial kepada mengedit dokumen bentuk panjang. Sedang digunakan, Grammarly memudahkan untuk menerima perubahan atau mengakses antara muka berasaskan kad dengan penjelasan yang lebih mendalam tentang ralat. Ia juga menawarkan bilangan penyesuaian visual yang baik, seperti pilihan antara pilihan tema terang atau gelap dan ketinggian papan kekunci, serta pilihan pengeditan, seperti autopembetulan dan pilihan huruf besar.


Anda mungkin menemui sesuatu yang anda tidak tahu yang anda perlukan

SUMBER

Post a Comment

7 Comments

  1. Info yang berguna dan menarik. Terima kasih kongsi.

    ReplyDelete
  2. Semakin mudah nak belajar bahasa sekarang ni. Ada apps selain dari drama, youtube semua tu.

    ReplyDelete
  3. Google translate tu membantu kami berkomunikasi masa kat Bangkok. Memang syukur ada teknologi gini.

    ReplyDelete
  4. MA masa kat bangkok dulu pernah juga la guna google translate ni sekali dua bila betul2 terdesak.. kalu x memang mcm ayam ngan itik je la

    ReplyDelete
  5. mudahnya download saja apps yg membantu kesulitan komunikasi

    ReplyDelete
  6. Google Translate tetap dihati...!

    ReplyDelete
  7. Bagus kalau ada apps sebegini.. Boleh digunakan untuk rujukan pelbagai bahasa.

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.