Search This Blog

Showing posts with label sadis. Show all posts
Showing posts with label sadis. Show all posts

Friday, August 14, 2020

Kisah Sadis Cekodok Pisang

Semalam sesampainya kat ofis, terasa nak pergi menjengah kafe kat bangunan HEP tu.
Rasa lama dah tak ke sana, sebab selalunya breakfast kat luar campus.

So why not kan?
Let's.

Adalah beberapa jenis makanan yang dia jual.
Sebab student tak ada, selalunya kafe ni memang tak buat banyak makanan dia.

Orderlah teh ais untuk take away, sambil-sambil mata melilau tengok kot-kot ada kuih sedap-sedap ke kan.

Usha punya usha, mataku tertancap (cewah) pada deretan cekodok pisang.
Oh ini barang baik!

Apa lagi, terus ambil 2 cucuk, masukkan dalam plastik.
Air pun dah siap, apa lagi, moh le bayar.

Sampai kat ofis, ngap la sebijik.
Lepas tu gigih pulak ambik gambar cekodok tu.
Macam tau-tau ada insiden nak jadi kan.

Monday, July 22, 2013

Takziah buat keluarga Nawal Iris Samsudin

Ya Allah.. terkejut sangat bila dengar berita seorang kanak-kanak maut selepas tertinggal dalam kereta selama enam jam.

Serius. Speechless.



Kalau diikutkan, ibu manalah yang tergamak sesaja nak biar anak kepanasan dalam kereta.
Ini adalah takdir Allah.

Kepada yang belum tau mengenai adik Nawal Iris, di sini aku share kan beritanya:

Seorang kanak-kanak perempuan berumur tiga tahun mati akibat lemas setelah ditinggalkan tanpa sengaja oleh ibunya selama lebih lima jam dalam kereta di tempat letak kereta sebuah sekolah di Subang Jaya, di sini semalam.

Nawal Iris Samsudin, yang tertidur di kerusi belakang kereta, ditemui oleh ibunya Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, dalam keadaan kebiruan sebelum dibawa ke klinik berhampiran dan disahkan meninggal dunia.


Ketua Polis Daerah Subang Jaya ACP Yahaya Ramli berkata kanak-kanak itu ditinggalkan di dalam kereta dengan kesemua tingkap ditutup dan enjin dimatikan sejak pukul 11 pagi sebelum ibunya kembali ke kereta itu pada pukul 5.30 petang.

Ibu kanak-kanak itu yang merupakan seorang guru terlupa mengenai anak bongsunya yang sepatutnya dihantar ke pusat jagaan kanak-kanak sebelum dia ke sekolah, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata sebelum ke sekolah, wanita itu menghantar adiknya ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.

“Setelah habis tugasan si ibu pergi ke kereta pada 5.30 petang dan terkejut melihat muka Nawal Iris kebiruan, bibirnya pucat serta ada kesan muntah dan najis kanak-kanak itu di dalam kereta berkenaan,” katanya.

Yahaya berkata menyedari keadaan anaknya yang tidak bergerak, wanita berkenaan segera membawa anaknya ke klinik swasta berdekatan di USJ4, Subang Jaya, di sini dan doktor mengesahkan kanak-kanak itu telah meninggal dunia.

Beliau berkata laporan bedah siasat oleh Hospital Serdang yang diperoleh tengah hari ini mengesahkan kanak-kanak itu meninggal dunia kerana ‘heat stroke’. Sementara itu, tinjauan Bernama di Hospital Serdang mendapati suasana pilu menyelubungi bilik mayat apabila lebih 30 ahli keluarga kanak-kanak itu hadir menunggu proses bedah siasat selesai. Ibu kanak-kanak itu yang menangis teresak-esak serta ahli keluarganya enggan ditemu bual wartawan. Polis mengesahkan jenazah kanak-kanak itu dikebumikan selepas solat Asar di Tanah Perkuburan Islam USJ 22, Subang Jaya, di sini, hari ini. – Bernama, 19 Julai, 2013.

Ya Allah, aku bersyukur atas kurniaan Adam Zuhairi kepada aku. Jauhkanlah aku dan keluargaku dari musibah yang tragis dan menyayat hati ni.

p/s: Adam Zuhairi dah banyak akal..asyik nak masukkan tangan dalam mulut je. Bukan satu jari ye, semua jari!!

Adam Zuhairi agugu agugu..

Monday, March 4, 2013

Gambar Anggota Polis Korban Pencerobohan Sulu di Semporna, Sabah

Seperti yang dimuatnaik di Facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM).


JASA DAN PENGORBANANMU DIKENANG:

Barisan perwira yang gugur dalam mempertahankan keamanan dan keselamatan negara.

Allahyarham Supt Ibrahim bin Lebar, 52 tahun berasal dari Besut, Terengganu dan bertugas di Cawangan Khas Bukit Aman. Berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Sains Sosial dari Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, beliau meninggalkan seorang balu Puan Rosiah bt Dahlan, 52 dan 3 orang anak masing-masing berusia 22, 20 dan 17 tahun. Jenazah dijangka akan dikebumikan di Tanah Perkuburan USJ 20, Subang Jaya.

Mendiang ASP Michael Padel, 36 tahun berketurunan Bidayuh dan berasal dari Serian, Sarawak. Bertugas di Cawangan Khas IPD Semporna dan meninggalkan seorang balu Puan Jabah a/p Mingku serta seorang anak lelaki berusia 1 tahun. Jenazah mendiang akan dibawa pulang ke Kg Bidayuh, Tebakang, Serian untuk disemadikan.

Allahyarham Sarjan Baharin bin Hamit, 49 tahun berasal dari Alor Gajah, Melaka dan bertugas di Cawangan Khas IPK Sabah. Beliau meninggalkan seorang balu, Puan Sumati binti Suarah, 50 tahun dan dua orang anak berusia 16 dan 11 tahun. Jenazah akan disembahyangkan di Masjid Nur Islam IPK Sabah dan akan dikebumikan di Jalan Tuaran, Kota Kinabalu.

Allahyarham Sarjan Aziz bin Sarikon, 52 tahun bertugas di PGA Batalion 14 Semporna, Sabah. Beliau meninggalkan seorang balu, Sitti Banddorah Bt Mahalil, 39 dan 4 orang anak, 2 lelaki dan 2 perempuan yang masing-masing berusia 18, 15, 12 dan 7 tahun. Jenazah Allahyarham akan disembahyangkan di IPD Semporna untuk dikebumikan.

Allahyarham L/Kpl Mohd Azrul bin Tukiran, 27 tahun berasal dari Klang, Selangor dan bertugas di Batalion 14, PGA Tawau. Beliau yang masih bujang merupakan anak keenam daripada tujuh adik beradik. Jenazahnya akan dibawa pulang ke rumah ibu bapanya di Jalan Teluk Kapas, Kampung Rantau Panjang, Klang dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Jalan Shapadu, Kg Panjang, Klang.

Allahyarham Kpl/S Salam bin Togiran, 42 tahun berasal dari Sandakan, Sabah dan bertugas di IPD Tawau. Beliau meninggalkan seorang balu, Puan Marlinah binti Utan dan 4 orang anak berusia 16, 13, 11 dan 1 tahun. Jenazah telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu 15, Jalan Apas, Tawau.

Pemergian perwira-perwira negara ini akan dikenang oleh seluruh rakyat Malaysia. Jasamu, baktimu, pengorbananmu akan teguh di sanubari rakan seperjuangan dan menjadi azimat untuk terus berbakti kepada agama, bangsa dan negara.


Takziah kepada keluarga para wira negara ini.
Kehilanganmu dirasai..


Friday, February 11, 2011

Suami Sepak Isteri Mengandung Hingga Keguguran.

OK ini namanya sangat kurang ajar.
Dahlah kurang ajar, bangang pulak tu.

Pasangan muda ni, suami (23) dan isteri (22) dah pun ada dua anak, dan sekarang ni si isteri mengandung lagi sorang. Bergaduh suami isteri, membuatkan si suami menampar-nampar si isteri, dan menghadiahkan sebuah penerajang dekat perut isteri yang tengah mengandungkan darah daging si suami.



Akibat penerajang itu, kandungan yang berusia 3 bulan itu tak dapat diselamatkan.
Si isteri buat report polis, dan kalau sabit kesalahan, si suami tu boleh dipenjarakan 20 tahun beserta denda.

Kejam OK, sepak perempuan.
Jom sepak lelaki ni ramai-ramai nak baru dia tahu macam mana rasa kena penyepak..

Berita DI SINI.

ps: aku masa umur 22 dulu duk berjimba-jimba lagi..bilalah aku nak matang..huhu

Wednesday, August 25, 2010

Lagi Pelajar Maut Jatuh dari Tingkat 4 Kolej Pendeta Za'ba

OK berita ni sangat mengejutkan..
Bagi aku lah..


Aku copy paste dari Harian Metro, korang baca ye..


KAJANG: Seorang mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) ditemui mati selepas terjatuh dari tingkat empat bangunan asrama Kolej Pendeta Za'ba di kampus itu di Bangi, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, mangsa, San Zhong Jai, 21, ditemui mati di tingkat bawah bangunan terbabit oleh rakannya sebelum dimaklumkan kepada pihak pengurusan universiti dan polis.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Shakaruddin Che Mood berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan bagi mengetahui punca kejadian sebenar.


“Siasatan awal mendapati mangsa terjatuh dari tingkat empat bangunan itu tanpa disedari sesiapa. Tidak dapat dipastikan sama ada mangsa bunuh diri atau sebaliknya.


“Bagaimanapun siasatan masih dijalankan dari pelbagai sudut dan kami menunggu laporan bedah siasat,” katanya. Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Serdang untuk dibedah siasat.


Err..  kenapa terjadi lagi?
AKu pernah menginap dekat asrama tu selama 1 semester..
Memang struktur bangunan dia agak tinggi, kalau naik tangga memang tercungap-cungap..
Dahlah berbukit2..

Tapi bukan bermaksud sesuai untuk bunuh diri kot?
Masalahnya, bunuh diri ke ye?

Ish takut lah pulak.. Sebab perkara ni dah dua kali terjadi..

ps: dimanakah salahnya?

Friday, May 7, 2010

Sudah letih dengan gemuk


Salam semua =)

Serius aku katakan, aku sudah letih dengan berat badan aku sekarang.

Pertama: Aku bosan sebab fesyen pemakaian aku terhad.
Kedua: Banyak sangat lemak berlebihan, bila aku senyum pun, nampak lemak lebih bawah dagu :(
Ketiga: Aku rasa alignment badan aku berjalan dah tak betul, aku dapat rasakan betapa hodohnya aku berjalan.
Keempat: Tumit aku dah mulai sakit, doktor kata sebab berat badan yang berat!!
Kelima: Aku rasa aku nampak tua dari usia.
Keenam: Orang dari kedai pelansingan badan/jual pil kurus selalu sekat aku berjalan dan bagi aku pamplet.
Ketujuh: Orang dari kedai alat senaman pun selalu bagi aku pamplet.
Kelapan: Bila aku masuk kedai baju, orang akan sajeskan aku pakaian bersaiz besar punya!
Kesembilan: Aku rasa dah tak reti nak posing cemane masa amek gambar, sebab banyak lemak-lemak!
Kesepuluh: Aku rindu aku yang dulu, yang berbadan ideal..uhuk..

Tengok, gemuknya aku!

Itu muka yang selebar pinggan, perut one pack..aih..

Aku juga dah muak bila orang tegur:

"Apa menjadi-jadi naik badan kau Nie?"
"Sazeni besaq no la ni"
"Hai..makin sehat nampak"
"Bahagia nampak!"
"Senang hati ke..badan naik"
"Cubalah control makan sikit.."
dll..

Baiklah!
Aku dah rancang dengan mak, aku dah lantik mak jadi pengurus diet aku..
Aku nak beli produk Dr Rozmey diet sediet dietnya~!
Aku berharap sangat iman aku kuat untuk kawal nafsu makan aku..
Aku tak nak stress2..
Aku nak buat sit up hari2..
Sebab aku tak mampu nak beli ubat Dr Rozmey tu..mahal sangat!!!
Nak pergi London Bodyweight pun, setakat bekerja sendiri [cewah!],
memang tak mampu..
Sendayu Tinggi? Tak mampu jugak..

Aku kena cekalkan hati!
Aku kena kembali seperti dulu!
Waktu aku sekolah..
Waktu mula-mula Zaimi tackle aku..awww...hehe

Kawan-kawan, doakan aku berjaya ye?
Mulai esok jugak aku nak catit berat aku..aku nak buang 25kg..
Ya Allah bantulah aku..
Amin..

ps: korang tak suka entry ni? tak suke xpelah.. T_T

Thursday, September 3, 2009

Karma 5 Sen


Phew lame giles aku tak update blog..
Malas menguasai diri..
Pastu sebulan gak aku kerja part time..
Letih sikit oh~

Kepada yang follow & comment & singgah, thanks!
=)


emm..semalam aku pergi berbuka puase ngan Zaimi & his sisters..
makan nasi lemak Antarabangsa..best woa!

bese la..perjalanan dari Bangi ni ke Gombak sana agak jauh dan memerlukan beberapa kali bayaran tol..
Oh kitorang makan yang kat sebelah UIA punye kedai, yang franchaise.

Ok, berbalik pade cerita tol.
Dah abeh2 makan pe sume, pas hantar adik zaimi balik UIA,
kitorang pun menuju ke Damansara untuk antar kakak zaimi lak..
dari gombak ke damansara tu kitorang lalu 1 tol..
bayaran dia rm1.60..

aku bukak la laci syiling dalam kete aku ni untuk ambik duit kecik nak bayar tol tu..
ada 2 keping note rm1, sekeping 50sen, dan 3 keping 5 sen..
tpikir la dek kepala otak aku xnk pecahkan note rm1 tu, and nak bayar gune duit 5sen tu..
sbb kalau tak, tak tau gak nak gune duit 5 sen tu kat mane..

jadi aku pun hulurla sekeping rm1, sekeping 50sen & 2keping 5sen kat zaimi..untuk dihulurkan ke Tol Gate Girl tu..
hehe..selamat duit 5 sen tu.. aku siap menegakkan kebenaran yang 5sen pun duit jugak..pe salahnye kan..

Tapi tu la.. Karma does exist!

Dah aku ngan zaimi on the way balik ke UKM, kene lalu tol Sungai Besi lak.. Bayaran dia rm1.30..
dah xde syiling dah mase tu.. jadi kami pun bayar gune 2 keping note rm1..
balance dia kan 70sen kan?
mase zaimi hand in 70sen tu kat aku..aku terkesima..
70sen itu terdiri daripada sekeping 50sen, sekeping 10sen dan..

2 KEPING 5SEN!

terus aku terngiang2 lagu..
"What u give...U get back.."

Tuesday, April 21, 2009

insaf dalam renungan..

mungkin entry aku kali ni agak emo..
tapi aku betol2 kecewa..

mereka bangsa ku..
dia juga bangsaku..

yang beza cuma mereka itu mampu..
dia pula sedang diuji oleh Tuhan yang satu..
dia tak berdaya..
sekali pandang pun tau dia kurang upaya..

dia hanya meminta sedikit dari harta mereka..
sedikit.. bukannya luak..
namun bagi mereka dia itu beban..
beban yang tak patut mereka tanggung..
jadi mereka biarkan dia..
dia hanya berdiri dalam keadaan tidak pasti reaksi mereka pada dia..
sehinggalah mata ketiga dia membawa dia pergi ke arah mereka yang lain..

bukan semua mereka itu bakhil, tidak..
ada yang prihatin..
dan ada yang sedar dan mengingati pesan Tuhan dan utusanNya..
untuk saling membantu sesama manusia..
terutama lagi insan yang seperti dia..

namun aku cuma hairan..
apakah mereka yang mengatakan 'tidak' itu kurang yakin dengan dia?
atau kerana mereka itu juga ada kurang upayanya dari segi lain?

paling tidak ucaplah maaf kepada dia kerana tidak dapat membantu..
bukan dengan menggelengkan kepala beserta senyuman hina di muka..
kerana dia sudah pasti tidak dapat melihat itu semua..
kasihan dia..
kerana Tuhan menguji dia..
dengan tidak meminjamkan deria yang utama itu kepada dia..

Friday, March 13, 2009

Selamber je kutuk aku ye...

tringat plak 1 kesah yang menyayat hati mase kat Bukit merah aritu...
aku kan anak yang suke belikan barang kat ibubapanya...
huhu~
jadi, aku beli la topi untuk abah, dan aku beli 3 bijik dompet yang bercorak batik untuk mak, nenek & adik pompuan aku...
untuk yg laen x dpt belikan la sbb aku pon bkn byk duit sgt pon...
pastu, pas beli tu aku simpan la dlm beg.. punya la aku ngn zaimi pilih corak yang terbaik..
ye la nak bg mak kan..
pastu, masuk tuk grup discussion tu balik...
pas abeh grup discussion tu, aku tringat la aku beli beg duit tu...
aku pon bukak la beg aku, amek beg duit tu nak tgk...
mase aku duk belek beg duit bercorak batik tu,
adela seorang insan ni [dak kelas aku okey, cis!],
dia pon pndang la kat aku yg tgh kusyuk mmbelek beg duit itu..
lantas dia pon berkate, "oh beg ini, tadi saye dah tengok, tapi tak cantik, terus tak beli."
oh...tercalar nye perasaan aku ketika itu.
pastu aku sabar lagi, aku cakap la aku beli untuk mak ngan nenek aku letak duit syiling je, beg pon kecik..
pastu dia kate lagi, "tapi ini beg murah, mane boleh letak duit, dahla tak cantik"
sakit tol hati aku mase tu, nape nak kutuk hadiah aku beli untuk mak aku?
aku beli pon bukan pakai duit bapak dia, aku pakai duit bapak aku tau....
aku nak marah dah, yela aku kan baran.. pastu tringat Zaimi kata, Sabar~
oh aku sangat marah, aku ingin mencarut bila teringat...tolong!
p/s: muka ko x cntik, aku x penah lak cakap:
"saya sudah tgk rupa paras awak, ingat kan nak kawan dgn awak, tp tak cantik dan ade sedikit cacat pada awak, tak nak la kawan"
bo~do..

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Ya it's me