Pages

Search This Blog

Saturday, July 25, 2020

Tu Pe Wa Ra


Anak nombor dua aku, amir ni, memang masih lagi dalam peringkat belajar membaca.

Jadi, dia memang sebut sebijik sebijut macam yang ticer / cikgu dia ajar dekat sekolah.

Tadi dia datang menjengah mak dia duduk buat kerja sikit kat meja komputer ni,  dia ternampak tulisan dekat kotak tupperware atas meja aku ni ha.

Jadi dia pun baca, tu yang tu pe wa ra bunyinya tu 😂

Kenapa ada kotak Tupperware atas meja komputer?
haha!

Disebabkan meja workspace ini pun mengejut je kena diwujudkan sebab PKP (boleh baca sini), maka memang kena kacau sikit space yang asalnya letak router internet rumah ni.
Mula-mula letak direct je atas meja, tapi zaimi kata letak tinggi sikit untuk coverage lebih baik, tu yang guna je kotak tupperware yang kebetulan ada kat rumah ni, nasib baiklah omey jugak kotaknya 😂


Bolehlah labu..
😊

24 comments:

  1. Tu Pe Wa Ra..ape tu? Hihi, Comel ja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu la, dia sendiri sebut sendiri rasa pelik

      Delete
  2. kita yang dewasa kena memperbetulkan kan kesalahan di dalam percakapan anak-anak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe insyaallah sentiasa dibetulkan, tapi kebetulan dia sebut tu betul pulak cuma dalam lain bahasa hihi

      Delete
  3. hehee..dia sebut satu-satu oklah tu dikk oii ^_^

    ReplyDelete
  4. hahaha, xpe kak, yg penting die bleh sebut perkataan tu..nanti terer la tu...ad pringkat2 nye.

    ReplyDelete
  5. BBIJAKNYA AMIR MENGEJA MAMA KENA RAJIN BETULKAN SEBUTANNYA

    ReplyDelete
  6. Bagus Amir..dah kenal huruf, pandai sebut...ingatkan eja jawi tadi..huhu..

    ReplyDelete
  7. comel ja budak2 ni kan.. suka dengar bila dorg berceloteh

    ReplyDelete
  8. comel je anak akak eja. hihi. :)

    ReplyDelete
  9. hehe comel.. nanti lama2 betul la tu sebutannya..

    ReplyDelete
  10. ingatkan apalah tadi. bijak tu membaca. lama lama betul nanti sebutan tu :)

    ReplyDelete
  11. kikiki.. sebiji-sebji dia sebut ye.. terus jadi lain macam bunyinya.. hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana meninggalkan komen, dengan komen anda, saya rasa gembira kerana saya tau coretan saya dibaca~

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.