Search This Blog

Tuesday, September 29, 2020

Askar, Bomba dan Polis Tak Cukup Umur

 Weekend haritu balik jenguk mak abah di Kuantan.

Seperti biasa, mestilah anak-anak yang paling happy sekali.

Dan, seperti biasaaaaa.. mesti akan dapat mainan baru *tepuk dahi


Pagi sabtu, tiga-tiga dah ikut nenek dengan wan pergi Mr DIY, jalan kaki! 

Sebab dekat je dengan rumah.

Dah agak dah, mesti akan bawak balik mainan.

Tapi tak sangka pulak nak bawak balik topi dengan perkakas frontliner ni haha



Boleh pulak pilih sorang sejenis.
Asalnya adam nak yang bomba, tapi sebab amir nak jugak, jadi adam beralah ambil yang askar.
Geli hati tengok dia pakai topi kecik tu haha!



Yang ayu pun tak padan padan, ambik yang polis.
Ke FRU?
Entahlah nampak macam polis.

Ingatkan dia nak pilih set baju princess ke apa ke..
Sekali nak mengikut abang-abang jugak!




Jadi itulah cerita si askar, si bomba dan si polis wannabe yang masih belum cukup umur hahaha


30 comments:

  1. Tidak mustahil menjadi kenyataankan satu masa kelak.Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah, mana tau kan ada rezeki mereka untuk berbakti ;)

      Delete
  2. hahahah comel je semuanya, siap dengan topi dan peralatan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah, seronok nau mengepau atok nenek hahaha aduii

      Delete
  3. hahaha ayuuuuuu.. bgos nt besar jadi detective yg hot :)

    ReplyDelete
  4. Hihi Insha Allah, satu hari nanti, impian untuk jadi frontliner akan jadi kenyataan...comey2 jea...

    ReplyDelete
  5. anak ammi takde sorang pun yg minat nak beli mainan polis, askar bagai ni. yg bujang berdua tu mesti dengan ultraman, spiderman dia je. hmmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. bujang2 saya pun camtu gak sebenarnya, cuma ada selang seli sekali sekala dengan frontliners ni hehe

      Delete
  6. Comel-comel askar, bomba dan ppolis tu. In shaa Allah, mana tahu suatu hari nanti menjadi kenyataan. Tugas murni tu, berbakti untuk negara, agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  7. WIRA KECIL DGN GAYA MRK PESONA PANDANG

    ReplyDelete
  8. Nasib la syaz Ayu tu abang2 kt atasnya, tu yg terikut abang2 main askar2 tu..hihi..dia takde geng nak main masak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitorang siap beli dapur mainan ada kabinet sinki semua, main la masa mula2 beli..sekarang dah duduk bawah tangga hahaha

      Delete
  9. Semoga jadi sumber inspirasi buat mereka

    ReplyDelete
  10. nenek & wan seronok cucu2 balik kpg...sekali-sekala..

    ReplyDelete
  11. alolo cutenya. bagus juga sebagai tanda menghargai fronliners kite

    ReplyDelete
  12. budak dan mainan berpisah tiada ye syaz hahahaa ^_^

    ReplyDelete
  13. Kalau mengikut nenek confirm dapat mainan. Ayu pun nak hebat cam abang abang dia :)

    ReplyDelete
  14. Baguslah bagi mainan macam ni..mana tahu jadi kenyataan..comel!

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Ya it's me