Monday, January 18, 2021

Apa Yang Tak Kena

Beberapa hari yang lepas, ada orang datang jual jagung depan rumah.
Gigih dia tekan loceng rumah ke rumah.
Semoga murah rezeki diorang atas usaha itu.


Maka, zaimi pun buatlah jagung rebus.
Itu pun lepas anak anak dah asyik paksa ayah dia buatkan.

Jadi dia pun ketung ketang lah kat dapur merebus jagung itu.

Aku malas nak tengok masa mula mula tu, sebab nak kasi can dia beraksi.

Dah siap baru aku masuk dapur.

Tapi, tiba-tiba aku menjerit!


Sebab ternampak seperti gambar di atas.

Rasa rasa apa yang tak kena sampai aku terjerit?
😁

35 comments:

  1. Ahhh... tidakkkk!!! Dia guna dusting mit utk pegang periuk panas tu ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... klu saya pon mungkin melakukan perkara yg sama. moral of the story jangan letak mende tu kat dapor

      Delete
    2. Bukan kat dapur masalahnya letaknya πŸ˜‚

      Delete
    3. Husnuzon je lah. Mungkin periuk tu berabuk, dia nak bersihkan

      Delete
  2. Hahahha.. apa yg tak kena tu? Tudung periuk terlungkup??

    ReplyDelete
  3. Alamak....kenapa? sebab sarung tangan kayangan tu ke?penyepit?eh..x tau la...

    ReplyDelete
  4. 1) spatula letak atas penutup periuk...
    2) penutup periuk letak mcm tu atas kain alas..sepatutnya biar keatas supaya air tak jatuh atas kain..

    hihi..wild guessing..

    ReplyDelete
  5. Entahla syaz, tak nampak pulak apa yg tak kenanya. Kenapa ek, apa yg menjadi kesalahannya tu.

    ReplyDelete
  6. haha..kain buruk kayangan buat pemegang tutup periuk panas ke tu..mahu tak menjerit. hihi

    ReplyDelete
  7. sedap kalau buat cucur jagung ni

    ReplyDelete
  8. x jumpa πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ penat cari

    ReplyDelete
  9. huhuhu wak baca je komen2 kawan kat sini dulu., ;p

    ReplyDelete
  10. kain buruk kayangan tu tak tahan panas ke?

    ReplyDelete
  11. Kenapa ya...akak xnampak tapi yang pasti tengok jagung tu cantek sangat rupanya.

    ReplyDelete
  12. klu tak baca komen pertama tu saya pon tak tau ape sebab nak jerit2 tuh

    ReplyDelete
  13. Saya pun baca komen-komen satu persatu. Macam lawak pulak.
    Adoi, ni la masalahnya bila suami masuk dapur. Suka hati je pakai kain mana boleh capai.

    ReplyDelete
  14. haha itulah yg akan terjadi kalau bukan ahli yg masuk dapur

    ReplyDelete
  15. Sabo jelaaa.. hahahaa.. nanti cuci balik

    ReplyDelete
  16. Haha Cik TK tengok gambar tak faham apa yang tak kena. Baca komen baru macam.. ooo itu ke jawapannya... Haha

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot