Sunday, April 11, 2021

Pihu

Pejam celik dah nak jumpa sekali lagi ramadhan.
Memanglah covid19 ni buat masa jadi cepat sangat berlalu.

Tahun lepas tarawikh tak dapat dijalankan di masjid.
Tahun ni kita tengoklah boleh ke tak.

Rakyat dah jelak sangat dengan SOP, ramai dah mula langgar itu ini.

Mana tak bengang, rata-rata bengang dengan golongan kayangan yang sesuka hati je langgar SOP.


Ayu pun dah makin tinggi, makin besar dah anak-anak.

Petang tadi tengok cerita Pihu tu dengan diorang, terpaku semua ke TV ๐Ÿ˜‚

Lepas habis cerita, ayu asik lah cakap, mak janganlah minum racun, janganlah mati.

๐Ÿ˜‚

Sekejap je rasa cuti dua hari.
Esok dah kerja balik.
Selamat bekerja ya semua ๐Ÿ˜Š

14 comments:

  1. Kenapa pulak Ayu cakap gitu? Haha...

    Hmm..ya, kalau mikir golongan kayangan, memang jadi sakit hati ikut SOP.
    Tapi yelah, tak kan kita pun nak sama perangai derang tu kan. Pentingkan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak, geram juga kadang2..huhu
      Oh ayu cakap macam tu, sebab dalam movie Pihu tu, mak dia mati sebab bunuh diri minum racun ๐Ÿ˜…

      Delete
  2. Semua kena jaga SOP. Cuma kadang dihancurkan oleh sesetengah orang itu yang mengecewakan. Nak bangun SOP untuk putuskan rantaian virus kena ada kerjasama. Kesian yg jaga sop betul-betul tapi hujungnya menanggung akibat tidak dari perbuatannya.

    ReplyDelete
  3. comel anak kak, selamat menyambut bulan Ramadhan kak.. :)

    ReplyDelete
  4. comelnya ayu selesai solat selfi dulu ya

    ReplyDelete
  5. dua hari cuti mcm tak cuti kan huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. rasa nak jotos aje golongan konon kayangan ni..

    Cerita Pihu tu cerita apo?

    ReplyDelete
  7. Golongan kayangan je boleh langgar SOP, kita rakyat marhaen ni kena tunduk pada SOP...
    Btw selamat berpuasa akak dan keluarga :)

    ReplyDelete
  8. manisnya ayu.... filem pihu tu sedih la, tak suka tengok

    yelah kan, ramai sangat golongan kayangan yg langgar sop tapi takde pun apa-apa tindakan, dah bayar denda pastu macam takde apa kan. esoknya ada lagi yang langgar, kita yang org biasa nih salah sikit semua kene

    ReplyDelete
  9. Selamat menjalani ibadah puasa utk syaz sekeluarga..semoga amalan kita diterima Yang Esa

    ReplyDelete
  10. kite kene lah berusaha menjadi golongan kayangan juga. hehehe

    ReplyDelete
  11. semua tengok cerita Pihu ye. Into sangat Ayu sampai pesan macam tu.

    Comel ayu bertelekung. Di Kelantan dah tarik balik bazaar ramadan. Solat terawih tak pasti lagi. Dengan kes meningkat dengan malas nak ikut SOP. tak tahu kemana arahnya.

    ReplyDelete
  12. tahun ni tarawikh ikut kuota pulak kan..siapa cepat dia dapat tempat..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot