Thursday, April 29, 2021

Tepung Gomak | Throwback Thursday

Gambar circa 1992.
Aku dengan adik, kalau tak silap masa ni aku baru 6 tahun.

Bila tengok gambar ni, teringat dulu kalau lepas mandi, terutama kalau nenek ada, dia mesti akan sapukan bedak dekat muka.

Bertepek-tepek bedak πŸ˜‚

Last-last bedak tu mesti akan tinggal dekat bahagian pipi berhampiran dagu tu haa.

RIndu pulak zaman kecik-kecik dulu.

Siapa yang ada jugak gambar bersepuh bedak macam ni masa kecik?
Mengaku cepat!
Hahahahah

21 comments:

  1. Ingatkan kuih tepung gomak tadi..

    ReplyDelete
  2. haha. dlu kecik mmg slalu kena tepek bedak tebal mcm ni

    ReplyDelete
  3. Alolo comelnya Syaz. I olls takde plak. Maybe sebab kecik2 putih. Hahaha. Rindunya arwah nenek

    ReplyDelete
  4. Adaaaaa! Hahahaha pakai bedak bertepek tepek tu memang semua orang alami eh hahahahaha.

    ReplyDelete
  5. masa ni umur atie 2 tahun hehehe

    ReplyDelete
  6. Hahahaa rs kita pun ada ni zaman tepung gomak ahaha.. Nnt nk cr gak la gmbr comel kita dl🀣🀣

    ReplyDelete
  7. Hahaha..terus rasa nak mencari. Alamak, gambar lama banyak kat kampung. Saya suka buat macam ni kat anak buah masa kecik. comel bertepung gomak :)

    ReplyDelete
  8. suka makan tepung gomak sedap tu

    ReplyDelete
  9. itulh pstu orang tua -tua kata pakai bedak macam tepung gomak... hehehe

    ReplyDelete
  10. hahahah sama lahh, dulu kecik2 macam tu la..tak sah kalo bedak tak bercapuk2..tapi tak sure gambar ada ke tak hahahah

    ReplyDelete
  11. rasanya x de gmbr mcm ni tp gmbr sy pakai bedak sejuk ats jambatan pulau pinang mmg ada dlm simpanan hahahah

    ReplyDelete
  12. haha..gambar takde..tapi mmg selalu ditepek bedak cenggini lepas mandi..

    ReplyDelete
  13. Hehe...bestnya Syaz ada simpan gambar gini. Memori sungguh.

    ReplyDelete
  14. budak2 mesti lalui zaman ni kan? hehe

    ReplyDelete
  15. Nostalgia zaman kanak- kanak kan...akak pun pernah rasa pakai bedak tepek2 macam tu...

    ReplyDelete
  16. hahaha... zaman dulu2 mmg rajin pakai bedak, tak pon kene bedak. skrg ni bedak pon takde kat rumah

    ReplyDelete
  17. Hahaha.. samalah.. kenangan masa kecik..

    ReplyDelete
  18. Rasanya nenek skg pun mcm tu..kate deme..slagi x setompok bedak kat muke maksudnya blm mandi hahhaaa ^_^

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot