Ganti Water Color Dengan Lipstick

Assalamualaikum semua!

Apa khabar, sihat ke?

Harap semua sihat sejahtera hendaknya.

Hari tu kan, ayu ada homework tau. Task dalam homework tu, kena ikut garisan putus-putus tu menggunakan warna air, menggunakan putik kapas.

Kiranya sebenarnya homework tu, untuk anak-anak gerakkan tangan, jari dan mata dia, agar dapat ikut trace atas garisan putus-putus tu.

Tapi kan, masa tu SR letih sangat. Rasa macam tak daya nak ambil semua putik kapas dan warna air bagai tu dari dalam stor. Letih.

Jadi SR dapat satu idea. SR suruh ayu guna liquid lipstick SR yang dah expired aje. Kebetulan baru pilih-pilih nak buang masa tu 😂



Konsep dia sama aje kan.

Tetap lorek dan trace atas garisan. Cara pegang sama macam kalau pegang putik kapas tu. Dan liquid lipstick tu sama macam warna air.

Hihi...

Bolehlah kan?

Ampun ticer, masa tu omak letih melampau. Ayah ayu pula tengah sibuk uruskan kerja sekolah abang-abang.

😅

Ps: Ini sekadar cerita peribadi kami, jangan tiru pula tau 🤭

Post a Comment

11 Comments

  1. sama konsepnya tu..kira boleh la

    ReplyDelete
  2. boleh ja ayu kan janji ada kaler

    ReplyDelete
  3. ni namanya berfikir luar kotak haha...anak-anak sekarang memang kreatif

    ReplyDelete
  4. Hahahaa... good idea. Hanya kepada liquid lipstik yang dah nak buang aje ya

    ReplyDelete
  5. kretip omak...dahlah kretip kira tak membazirlah. dr pada lipstik tu tebuang gitu je baiklah guna utk yg berfaedah

    ReplyDelete
  6. Maknya kreatif. So cikgu maafkan. Hehehe!

    ReplyDelete
  7. Boleh la tu...janji ada....hehehee....nasib omak eh kreatif

    ReplyDelete
  8. Kreatif la SR .. Letih2 pun sempat lagi pikir liptick stick sebagai watercolour

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.