Pages

Search This Blog

Showing posts with label beg. Show all posts
Showing posts with label beg. Show all posts

Monday, August 23, 2010

Kaedahnya memilih beg tangan

Hallo =)

Aku teringat beberapa hari lepas aku ada pergi MINES untuk beli handbag untuk buat lasak-lasak..
Maksudnya untuk aku bawak ke hulu ke hilir bukan untuk tujuan formal..
Bukan apa, sayang pulak nak bawak handbag yang bertaraf handbag 'interview' gi berjalan-jalan..
Sayang pulak..huhu..

Memang dah set dalam kepala, nak handbag yang BESAR, TIDAK TERLALU KERAS, BERTALI SATU dan SELESA DIPAKAI.

Tak salah kan meletakkan objektif dalam mencari barang? Sebab aku tidak begitu gemar menerawang untuk window shopping, makanya aku selalu set kan dulu apa yang aku nak beli..huhu..

Sampailah kat tempat jual handbag tu.. memandangkan diriku ini jobless, maka aku budget handbag tu RM30-RM50 sahaja..sebab aku tak mahu guna duit mak atau duit nenek.. 

Ada banyak sangat beg yang cantik-cantik dalam lingkungan harga yang aku nak tu, jadi, aku harus berbalik kepada kritiria yang aku nak tadi.. Secara tak langsung, makan masa lah jugak nak memilih.. Aku pusing-pusing kat tempat beg dalam 20 minit lah jugak..

Ada satu beg tu OK, tapi ada bulu-bulu pulak..aku macam tak nak lah bulu-bulu tu.. Sekali promoter tu bunyik pulak suruh aku cabut bulu tu, boleh ganti dengan aksesori lain.. 

Aku berasa sedikit hangen pulak dia cakap macam tu, dia macam bengang kot aku duk pilih lama-lama.. Nasib baik bulan puasa kalau tak siap lah kau kena maki dengan aku.. Aku berhak pilih yang terbaik untuk aku kan? Lepas tu baru aku jumpa beg yang ada kritiria yang aku nak tu walaupun ada sedikit kekurangan.. But it's OK lah, aku tetap berpuas hati.. =)

Pengajaran dari pengalaman?


Janganlah marah apabila pasangan kamu begitu cerewet memilih barang ketika shopping, kerana dia hanya mahu yang terbaik untuk dirinya, sepertimana dia memilih kamu, penuh dengan ciri-ciri yang terbaik di matanya. 


ps: tidak terlalu choosy, cuma pilihlah yang padan-padan..hehe

Friday, August 13, 2010

Aksi Betina Gedik Tangkap Lentok Sampai Terkangkang




Si betina gedik ni memang pantang nampak beg terbukak, mesti dia tangkap lentok dalam beg tu.. Lepas tu tidur sampai terkangkang..haha~! Paling buat dia tidur sampai tak nak bangun kalau kitorang bukak kan kipas.. Kadang-kadang dia berdengkur, percaya tak?

Percayalah..bahawa kucing gedik aku ni memang tidur berdengkur.. Tapi takdelah macam orang berdengkur bunyinya..bunyi dengkur dia halus je.. bila aku tengok dia tidur nyenyak sangat, aku pun rasa nak tidur..hehe..

ps: pagi yang sejuk..rasa mau tido..

Sunday, May 31, 2009

Oh Nenekku..

Oh nenek ku..

Lihat beg di atas.
Nenek aku bagi!
Hahaha!!

Best2x.. dapat beg baru U!!!

Tengok pulak 2baju dan sehelai seluar pendek[untuk kegunaan membuta] di bawah....


Nenek ku belikan untuk aku!!
Sebab nenek kesian tengok baju aku semua dah lusuh..
kesian kan aku..hehe....

tengok pulak gambar susu di bawah...
beserta straw ajaib ni...
straw tu best! sebab strawtu berperisa cokelat..
minum susu putih gune straw tu akan terase macamminum air susu cokelat..
penah try?
hehe..nenek juga belikan..
lihat pula gambar air Peel Fresh di bawah..
Nenek belikan jugak!
hehehe...
nenek aku best~~!!

Friday, March 13, 2009

Selamber je kutuk aku ye...

tringat plak 1 kesah yang menyayat hati mase kat Bukit merah aritu...
aku kan anak yang suke belikan barang kat ibubapanya...
huhu~
jadi, aku beli la topi untuk abah, dan aku beli 3 bijik dompet yang bercorak batik untuk mak, nenek & adik pompuan aku...
untuk yg laen x dpt belikan la sbb aku pon bkn byk duit sgt pon...
pastu, pas beli tu aku simpan la dlm beg.. punya la aku ngn zaimi pilih corak yang terbaik..
ye la nak bg mak kan..
pastu, masuk tuk grup discussion tu balik...
pas abeh grup discussion tu, aku tringat la aku beli beg duit tu...
aku pon bukak la beg aku, amek beg duit tu nak tgk...
mase aku duk belek beg duit bercorak batik tu,
adela seorang insan ni [dak kelas aku okey, cis!],
dia pon pndang la kat aku yg tgh kusyuk mmbelek beg duit itu..
lantas dia pon berkate, "oh beg ini, tadi saye dah tengok, tapi tak cantik, terus tak beli."
oh...tercalar nye perasaan aku ketika itu.
pastu aku sabar lagi, aku cakap la aku beli untuk mak ngan nenek aku letak duit syiling je, beg pon kecik..
pastu dia kate lagi, "tapi ini beg murah, mane boleh letak duit, dahla tak cantik"
sakit tol hati aku mase tu, nape nak kutuk hadiah aku beli untuk mak aku?
aku beli pon bukan pakai duit bapak dia, aku pakai duit bapak aku tau....
aku nak marah dah, yela aku kan baran.. pastu tringat Zaimi kata, Sabar~
oh aku sangat marah, aku ingin mencarut bila teringat...tolong!
p/s: muka ko x cntik, aku x penah lak cakap:
"saya sudah tgk rupa paras awak, ingat kan nak kawan dgn awak, tp tak cantik dan ade sedikit cacat pada awak, tak nak la kawan"
bo~do..

Sunday, February 22, 2009

What's in My Bag?

i) show your bag
ii) mention what is in your bag
iii) choose 5 friends to do this!
Cik Amy cakap nak tau ape dalam beg... ha meh nak cek sket...
ha ni la beg buruk aku.. aku beli kat mines lame dah.. dekat setahun dah kot.. sbb tu skg aku sgt tgedik nak beg baru..uwaaaa......
pe dlm beg? ha meh kita selongkar same2 ye.. pe yg aku kendong selame ni...

1) bil2 & ketas2 jadah hape ntah... ade la dalam beberapa gram beratnye..huhu

2)duit?? adoyai bersepahnye duit aku... trok tol!

3) wallet... usah di tanye nape gambar bear... aku pon xtau nape..
4) kunci umah.. wajib bawak nanti kot2 balik mase mak xde kat umah xkn nk tercongok berjam2 depan umah..

5) hairband spare.. kang wat nye terhilang mase brenti smyg mane2 tburai lak rambut.. cmane nak pakai tudung.. hairband ni paktak belikan mase dia wat haji aritu..

6) kad matrik..juge wajib bwk.. leh dpt student rate kalu g mane2..haha!

7) maxis broadband modem..hmm... nape de dlm beg ek?

8) sikat boleh lipat..senang nak sikat rambut pas solat di surau awam..

9) pin2.. spare gak...

10) minyak wangi yg aku pakai jrg2.. sbb xsuke bau dia..

11) inhaler dan krim kaki... ubat ni.. wajib bawak..

12) mekap2 murah ku..huhu...

13) mathurat.. senang.. kot2 la nak g kubur atok leh bacekan Yassin..


14) kamera zaimi... heheh...

ha tu la yang aku kendong selame ini...
5 org untuk diselongkar?
xtau la depa nak wat ke x...
1)Pa'e
2) Eyena
3)cik Yana
4) Rini
5) Naz

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.