Diagnosis 7: Forensik - Anizah Mahmood | Review Buku

Minggu ni aku berjaya habiskan baca 1 lagi buku yang dibeli dah lama, tapi tak sempat nak baca tu
Buku Dubook, siri Diagnosis. Yang nombor 7, bertemakan forensik, oleh Anizah Mahmood.
Buku ni lah yang aku baca gelap-gelap guna barang baik tu heheh



Buku ini berkisarkan fakta-fakta yang akan dinilai dalam membuat siasatan jenayah, daripada penelitian bahan bukti, kehadiran tumbuhan dan serangga, penemuan cap jari sampailah melihat secara terperinci jika ada unsur psiko dan penipuan.

Overall, buku ini sedikit 'dry'. Namun fakta dihuraikan dengan baik, yang menarik mungkin contoh-contoh jenayah yang diberikan adalah kisah benar, ada yang dari zaman silam, tapi di luar negara.

Personally, yang paling menarik bagi aku dalam buku ni adalah dari topik serangga 😉

Rating personal dari aku adalah 3 bintang!

Ok, let's flip another book 😃

Terima kasih pada yang sudi singgah dan baca.
Kalian pernah baca buku ni? Apa komen kalian?
Boleh share ya!

Post a Comment

6 Comments

  1. Replies
    1. Hehe terima kasih, ada masa ni bolehlah mengulit buku lebih sikit :)

      Delete
  2. Menarik. Tapi dah tak rajin sangat nak membaca. Tapi nak pupuk balik minat membaca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh pupuk slow2, satu hari 1 chapter pun boleh :D

      Delete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.