Saturday, April 17, 2021

Hujung Pita | Sebarkan Manfaat Sempena Ramadhan #5

 Dulu-dulu masa belum tahu pasal trick ni, masa sekolah dululah, memang akan jadi satu kerja pulak nak cari mana punca pita tu. Nak kena tengok, raba, gosok-gosok jari..
Kadang tu masih jugak tak jumpa mana garisan akhir kita potong pita tu.
Jadi, aku selalu guna trick ni sekarang:


Tapi aku tak guna tab roti tu.
Ye lah, kat office jaranglah pulak beli roti yang ada tab tu.

Jadi aku guna klip kertas.
Hehe..

Nak lagi mudah, kelepet je sikit hujung pita tu.
Lipatkan sikit.
Senang kerja!

Selamat berhujung minggu semua!

7 comments:

  1. wah.. ohsem juga guna cara nie.. kalau tak tu memang jenuhlah rasa nak cari punca dia.. hahaha

    ReplyDelete
  2. Haaah biasa kelepet je hujung tuuu, senang!

    ReplyDelete
  3. info berguna. sama Cida pun selalu tercari2 hujung pita tu

    ReplyDelete
  4. saya selalu guna teknik kelepetkan jer hujung pita tu...

    ReplyDelete
  5. memang selalu buat macam tu.., senang kerja hehe

    ReplyDelete
  6. Saya guna kaedah kelepet. Tak payah ribut ribut cari alat lain. hihi

    ReplyDelete
  7. oh tak pernah terfikir! trick lipat sikit hujung tu nice jugak!

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot