Tuesday, June 15, 2021

Kod Etika Pakaian Ketika Proses Penerimaan Vaksin

Vaksin akan disuntik di bahu penerima vaksin.


Jadi, sebaiknya pakailah pakaian yang mudah dikelenset (bahasa orang minang πŸ˜‚)

Yang mudah diselak.

Yang ringkas-ringkas je.

Tak perlulah nak berlilit-lilin, bercutting2,slim fit dan sebagainya.

Silap-silap kalau payah sangat nak selak, petugas suruh cabut terus baju (dalam suasana tertutup).

Macam masa aku nak cucuk tetanus masa mengandung pertama dulu.

Terlupa nak pakai baju mudah selak. Pakai baju kurung yang tak berapa nak longgar. Almaklumlah lengan sebesar peha The Rock. Tariklah ikut leher baju. 

Hampeh, sampai sudah tak boleh. Dapat tarik sampai ke tulang hujung bahu je πŸ˜‚

Sekali nurse suruh bukak terus. 

Kah kah kah..

Pakailah macam makcik dan emak aku ni kalau nak senang.
Pakai cardigan je.

Asalkan sopan dan mudah.



Semoga dipermudahkan urusan pemvaksinan buat semua 

16 comments:

  1. Saya belum dapat panggilan lagi.. Ok, nanti nak pakai baju yang longgar sedikit di bahagian bahu

    ReplyDelete
  2. ms k ret aritu sbb last minit dpt panggilan, sarung aje tshirt hahha.. x smpt nak cari baju sesuai ... nasib la tshirt tu besar ;)

    ReplyDelete
  3. Haha baju ketat kena buka semua terus..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dah setel vaksin ye. Tahniah Syaz!

    Pernah juga 'tersiksa' masa nak cucuk vaksin pergi haji, sebab tersilap pilih baju yg lengannya kecik :D

    ReplyDelete
  5. nice sharing..baru terfikir perakra ini syaz heheee :)

    ReplyDelete
  6. lelaki senang, perempuan kena baju longgar terutama tangan tu kan
    my sil siap pakai baju jubah yg besau2 lengannya he hee

    ReplyDelete
  7. Betul tu.. mlm sebelum lagi dh fikir nak pakai bj apa.. pastu try dulu boleh selak ke tak.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak mim..kena cuba dulu sblm pkai baju tu utk pegi vaksin..lg selamat..jgn dah smpai mcm2 plak halnye baju lengan xleh selak..haa sudah ^_^

      Delete
  8. Pakai macam ini lagi mudah nak terima suntikan kan Syaz..

    ReplyDelete
  9. sedang menunggu tarikh di vaksin je ni...

    ReplyDelete
  10. moga moga cepat kita smua dpt vaksin

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot