Thursday, December 16, 2021

Sepagi Bersama Mertua | Throwback Thursday

Kisah masa SR dan famili balik ke kampung zaimi awal November 2021 hari tu. Asalnya FIL nak pergi beli beg duit dekat kedai kulit, tapi kedai tu tutup pula masa kami pergi tu. Ala kedai kecil je, perusahaan kecil oleh orang kampung.  Jadi, dah tak dapat pergi ke kedai tu, alang-alang FIL dan MIL dah ada dalam kereta, FIL suruh zaimi bawa pusing-pusing ke Pasir Mas aje.

Pasir Mas ini cantik pekannya, sebab masih mengekalkan ciri-ciri bangunan lama dia. Ada rel keretapi lagi atas jalan raya, yang kalau keretapi tu nak lalu, pagar akan ditutup tu. Tapi kami hanya lalu dalam kereta je, tak berani nak turun. SR pun tak tangkap gambar sangat. Mertua ada dekat belakang kot, tak kan asyik nak scroll telefon hihihihihihi

 

Dalam perjalanan balik pula, MIL singgah belikan ayu patung Nana dari Didi and Friends, sekali dengan patung Hello Kitty. Ayu mesti dapat habuan..huhu.. Seronoklah ayu, sebab cukup dah koleksi patung dia. Dia dah ada Didi dengan Jojo, dah penyet dah pun Didi dengan Jojo tu dekat rumah. Kali ni ada Nana pulak dah.




Ayu bukan main sangat sebenarnya, tapi lebih kepada buat patung-patung sebagai bantal peluk dia aje. Ayu seronok dapat hadiah, MIL pun seronok dapat belanja cucu. Hehe..

11 comments:

  1. relex ja to aki dan mak nenek tu kan..ok enjoy your self

    ReplyDelete
  2. seronok Ayu..koleksi dah lengkap..

    ReplyDelete
  3. Oh, baru tau ada yg nama Nana, comel sgt macam Ayu.

    ReplyDelete
  4. comei....penuh la bilik ngan toys dia kan..

    ReplyDelete
  5. untungla Ayu dapat sampai 2 anak patung tu

    ReplyDelete
  6. Atuk nenek kalau dengan cucu mmg gini kan.

    ReplyDelete
  7. Wahhhh.. Bestnya sampai dua sekali dapat ye Ayu...

    ReplyDelete
  8. Terpaling seronok Ayulah dapat habuan nenek bagi. Hehehe..

    ReplyDelete
  9. datuk ngan nenek mesti sayang lebih kat cucu-cucu mereka...

    ReplyDelete
  10. untung syaz masih boleh bahagia kan mertua.
    aida xde dah :(
    raya thn depan, 1st time tak balik cium tgn mami (MIL).
    sayu sgt.

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot