Pages

Search This Blog

Showing posts with label mertua. Show all posts
Showing posts with label mertua. Show all posts

Wednesday, August 5, 2020

Entiti Berkaki Banyak di Rumah Mertua | Wordless Wednesday | 1 Ogos 2020



Wednesday, September 14, 2016

Kerinting dan Botak

"Kau bagitau ayah, nak potong rambut Amir ke?", Zaimi tanya sejurus dia nampak aku tengah pangku Amir dekat ruang tamu rumah mertua aku ni.

"Ha'ah"

"Kau serius ke? Tak kisah kalau Amir takde rambut?"

"Ha'ah"

"Kenapa tiba-tiba?"

"Rimas tengok rambut adik ni ha, kerinting sana sini. Leher dengan dahi dah naik ruam, pipi apatah lagi"

"Ok. Tu ayoh tengah keluarkan mesin rambut dia"



Ya, aku nekad. Ecewah. Macam nak buat keputusan antara hidup dan mati je.

Tapi, aku rasa zaimi tanya sebab masa adam dulu, aku tak gemar tengok muka budak tu tak berambut.

Tapi, bila tengok kondisi amir ni, aku rasa kesian. Dan aku sendiri macam boleh rasa rimasnya budak tu nak lawan miang-miang peluh dek rambut dia yang tebal dan kerinting tu.
Actually, bukanlah kerinting mana, cuma wavy. Tapi lain dengan adam, adam rambut lurus macam pembaris.

Eheh.

Mula-mula memang rasa nak amir berambut wavy dan panjang, cool kan?

tapi, mengenang yang masih agak lama lagi kat Kota Bharu ni, biarlah rambut amir tu dikerat dulu.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tzzzztt..
Tzzzztt..

"Oh baguh adik, tak jerik pun (Oh bagus adik, tak menangis pun)", ayah mertua aku puji amir dalam loghat Kelantan dia.

Adik memang beza dengan adam, tak meronta langsung masa proses pemotongan rambut berlangsung. Adam dulu, menangis sampai hilang suara!

Mungkin, adik dah biasa kitorang bawak gunting rambut kat kedai gunting rambut India kat Senawang tu, sejak dari umur adik 3 bulan. Eheh.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Snap. Save.

Bukak Whatsapp, cari group Haji Rahim's Clan.
Klik icon klip kertas, klik photo, search gallery, cari gambar amir yang aku snap tadi.

Write caption.

"Rambut amir kerinting tak tentu arah, asik peluh2... Last2 omak suruh tok ayah potong.. legaa"

Ok.
Send.

Ahahah..



Inilah rupa baru amir, sebulan dua ni aje kot.
Insyaallah, nanti rambut amir keluar balik ye semua..

Jangan kecam emak amir huhu..


Ni la bukti rambut amir tak tentu arah sampai mak pulak yang rasa rimas!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Lama tak menulis, dari kisah anak aku kena ulcer kat tekak, lajak ke balik kampung sempena raya haji. Punyalah busy kononnya. Hehe.

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Disclaimer


All content provided on this "Syazni Rahim Blog" blog is for informal reading only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information or comments on this site or found by following any link on this site.

The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information.

The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.