Asam Taik Hidung

Assalamualaikum wbt

Teringat SR pada komen rakan-rakan blogger di post SR tentang SR buat review ringkas untuk Lipstick Mawar Hitam Che Ta. Lucu bila ada yang teracun dan terhasut. Muahaha! 😜

Ampun!

Ha sekarang SR nak review (reviewlah sangatt!) asam taik hidung pulak!


Ada yang tergoda tak dengan asam taik hidung? Hihihi... Jangan marah ya, SR gurau-gurau aje. Sayang semua commenter blog SR. 

Kisah asam taik hidung yang SR beli di 99 Speedmart Taman Senimas Kuala Pilah ni, botol dia tak ada gambar Uncle yang selalu dituduh menjadi 'sumber' taik hidung tu.


Harga pun dah RM1.10.
Bukan main harga kau ya, tak padan padan!



Rasa dia tak sedaplah pula pada lidah SR. Mungkin sebab dia adalah dried carrot. Bukan asam. SR makan sikit sahaja, terus tak nak dah. Letak ajelah dalam kereta. Kalau mengantuk sangat bolehlah makan sikit-sikit, bagi mata terbelalak balik dari keadaan yang asyik nak terkatup.

Siapa suka makan asam asam, angkat tangan!

+++

Baca juga kisah:

Post a Comment

10 Comments

  1. fav ni..masa muda2.. beli utk tahan ngantuk masa dlm kelas

    ReplyDelete
  2. SA suka yang version gambar uncle tu...yang ni memang mencocoh masamnya pas tu x sedap..SA tengah cari asam halia yang merah tu...ada yang guna halia muda SA nak yang guna halia tua...dapnya kalau dapat kan...

    ReplyDelete
  3. Suka asam kulit limau... hehehe... ada 1 lg asam yg segiempat kecik yg real lg asam taik hidong... hahahaha

    ReplyDelete
  4. he hee ada tambahan asam tahi hidung..... takut nk tulis satg depa marah

    ReplyDelete
  5. Klu asam taik idong yg real dia ketul kecik2 mcm taik tikus.Klu asam yg di buat dari karot yg warna merah tu kami panggil sentel tembakau

    ReplyDelete
  6. kena cari la asam taik hidung ni di Kelate. Harap jumpa...

    ReplyDelete
  7. first time dgr nama dia asam taik hidung haha

    ReplyDelete
  8. Ini makanan ruji masa sekolah dulu! hahaha

    ReplyDelete
  9. Makan asam takpe, jangan makan taik hidung.. haha

    ReplyDelete
  10. Ini pun mengamik kenangan jgk ni..
    Hahahahahaha!
    Mmg beli dulu tapi botolnya kecik je kan dlu.. ;)

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.