Thursday, December 2, 2021

Lucky Cocoa Candy | Throwback Thursday


Coklat legend ni bagi SR. Dulu masa SR kecik-kecik kan, tiap kali nenek SR pergi kedai, kalau coklat ni ada dalam stok dekat kedai tu, mesti dia akan belikan.
SR dulu memang selalu duduk rumah nenek, sebab masa emak abah pergi kerja, memang letak SR dan adik dekat rumah nenek. 

Haritu SR pergi kedai runcit dekat-dekat rumah ni haa, sekali terjumpa coklat ni. Apa lagi, terus beli la kan, untuk anak-anak, untuk SR 1. Hehe..

Dulu, suka beli coklat ni, bukan sebab utamanya nak makan. Tapi lebih kepada nak tiup kotak dia, buat bunyi 'peeekkkkkkk'. Entah apa yang best dan menggembirakan entah bila berjaya buat bunyi tu 😂😂

SR tak ingat pulak siapa yang ajar untuk tiup kotak tu, tapi bila dah berjaya buat sekali, memang itulah agenda utama tiap kali nenek bawak balik coklat ni ke rumah.

Kenangan betul 😊

14 comments:

  1. woh dulu masa kecik mmg kejenya belik ni aje hihi

    ReplyDelete
  2. Anak2 memang suka beli jajan yang ada mainan

    ReplyDelete
  3. ya allah lejen nyaa. suka beli ni masa sekolah kafa dulu

    ReplyDelete
  4. ingat2..choc lejen ni. ada lagi sekarang?

    ReplyDelete
  5. Kenangan ni. Masih ada lagi rupanya.

    ReplyDelete
  6. Hahaha. Samalah kita. Beli sebab nak buat bunyi walaupun selalu tak jadi. Coklat lejen ni

    ReplyDelete
  7. Coklat lagend zaman dulu ni . Ccl sempat merasai. Memang sedap

    ReplyDelete
  8. Wahhh...ada lagi rupanya coklat ni......

    ReplyDelete
  9. dulu lama sgt dah ni...shida rajin beli zaman sekolah rendah ^_^

    ReplyDelete
  10. apasal saya tak pernah dengar pasal coklat ni?

    ReplyDelete
  11. Macam tak pernah nampak pulak pek coklat ni. zaman kanak kanak apa je yang tak dijadikan mainan. hehe...

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot